ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Chrome Canvas
تکنولوژی

گوگل بی سر و صدا از اپلیکیشن نقاشی Chrome Canvas رونمایی کرد

گوگل بی سر و صدا یک اپلیکیشن نقاشی منتشر کرده که بتوانید در آن با دست خط خودتان در مرورگر یادداشت‌برداری کنید. این اپ که Chrome Canvas نامگذاری شده، وسیله خوبی است که ضمن نمایش ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۵

گوگل بی سر و صدا یک اپلیکیشن نقاشی منتشر کرده که بتوانید در آن با دست خط خودتان در مرورگر یادداشت‌برداری کنید. این اپ که Chrome Canvas نامگذاری شده، وسیله خوبی است که ضمن نمایش توانایی‌ قلم‌های استایلوس که این روزها در بسیاری از لپ‌تاپ‌های هیبریدی مثل پیکسل بوک یافت می‌شوند، می‌تواند برای یادداشت‌برداری حین وبگردی ابزار سریع و کارآمدی باشد.

برای دسترسی به این اپ کافیست به آدرس canvas.apps.chrome در مرورگر خود مراجعه کنید. اپ تحت وب Canvas با مرورگر کروم در پلتفرم‌های ویندوز، مک او اس و کروم او اس سازگاری دارد. بنابراین همیشه و از همه جا می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

به محض اجرای Canvas، می‌توانید روی صفحه لمسی لپ‌تاپ با سرفس پن یا انگشت به نقاشی مشغول شوید. البته برای لپ‌تاپ‌هایی که دارای صفحه لمسی نیستند Canvas از ماوس و ترک‌پد برای نقاشی هم پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری این اپلیکیشن تحت وب بسیار ساده است و ابزارهایی مثل مداد، قلم، ماژیک، گچ و پاک کن در اختیارتان می‌گذارد.

Chrome Canvas

کلیه نقاشی‌هایی که در این محیط می‌کشید به طور خودکار در فضای ابری حساب گوگل شما ذخیره می‌شوند و می‌توانید از آن‌ها خروجی PNG بگیرید. به طور کلی امکانات اپلیکیشن برای ترسیم‌های سریع و ساده کاربرد دارد. اگر خواستار یادداشت‌برداری از قرارهای ملاقات یا کلاس‌های دانشگاهی باشید احتمالا به ابزار یادداشت‌برداری بهتری که توانایی تشخیص دست خط را هم داشته باشد احتیاج خواهید داشت.

توجه باشید که بر خلاف عنوان اپلیکیشن، از Canvas در مرورگرهای دیگری به غیر از کروم (مثل فایرفاکس) هم می‌توانید استفاده کنید. البته به این شرط که از WebAssembly پشتیبانی به عمل بیاورند. در مجموع اپلیکیشن تحت وب Chrome Canvas به عنوان یک ابزار نقاشی و یادداشت‌برداری ساده، می‌تواند در حین وبگردی کاربردهای خاص خودش را داشته باشد.

برای شروع استفاده از این اپ تحت وب به می‌توانید به این آدرس اینترنتی مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی