ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راهنمای خدمات الکترونیک؛ چگونه عوارض خروج از کشور را آنلاین پرداخت کنیم؟

پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور از کانال‌های گوناگون امکان پذیر شده‌است و دیگر لازم نیست مسافران در صف‌ پرداخت عوارض خروج از کشور در فرودگاه‌ها معطل شوند. پرداخت الکترونیکی عوارض این امکان را به ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور از کانال‌های گوناگون امکان پذیر شده‌است و دیگر لازم نیست مسافران در صف‌ پرداخت عوارض خروج از کشور در فرودگاه‌ها معطل شوند. پرداخت الکترونیکی عوارض این امکان را به وجود آورده تا مسافران حداقل ۲۰ دقیقه قبل سفر بتوانند به راحتی هزینه خروج خود را بپردازند و البته شماره پیگیری دریافت کنند.

پرداخت الکترونیکی عوارض از چندیدین مسیر ورودی مانند نرم افزارهای موبایلی «بله»، کیوسک‌های اینترنتی، دستگاه‌های پایانه‌ فروش، سایت بانک ملی، نرم افزار «ایوا» که از سامانه‌های پرداخت الکترونیکی «سداد» هستند نیز امکان پذیر است. اما در نهایت تمامی این مسیرها به سداد و سامانه پرداخت الکترونیکی خدمات سازمان امور مالیاتی کشور منتهی خواهد شد و شما در اولین اقدام باید گزینه «عوارض خروج از کشور» را انتخاب کنید.

سپس کدملی، نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه، نوع خروجی (سیاحتی، حج، عتبات عالیات هوایی، عتبات عالیات ـ زمینی و دریایی) و در صورت تمایل ایمیل خود یا مسافر را وارد کرده و آنها را تائید کنید.

پیامی نمایش داده می‌شود که در آن تاکید شده است: «خروج از کشور حداقل ۲۰ دقیقه پس از پرداخت عوارض مقدور است. خروج از طریق کلیه مرزهای هوایی، دریایی و زمینی کشور مقدور است.» و شما باید این گزینه را تائید کنید تا به مرحله بعدی وارد شوید.

اطلاعاتی که از خود یا مسافر وارد کرده‌اید به علاوه مبلغ عوارض خروج از سفر در صفحه «تائید اطلاعات پرداخت» نمایش داده می‌شود. این فرصتی است برای شما تا بتوانید اطلاعات وارد شده را بررسی کنید و پس از اطمینان گزینه «پرداخت» را کلیک کنید.

بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور طبق بودجه سال ۹۷، عوارض خروج از کشور برای هر مسافر از تمام مرزهای کشور (در سال ۹۷) به شرح زیر است:

نوع سفر مبلغ عوارض به ریال
عتبات عالیات از مرزهای زمینی و دریایی کشور ۱۲۵,۰۰۰

از مرزهای هوایی ۳۷۵,۰۰۰

حج تمتع و عمره از کلیه مرزهای کشور برای بار اول ۱,۱۰۰,۰۰۰

برای بار دوم ۱,۶۵۰,۰۰۰

بار سوم به بعد ۲,۲۰۰,۰۰۰

سایر سفرهای خارجی از کلیه مرزهای کشور برای بار اول ۲,۲۰۰,۰۰۰

برای بار دوم ۳,۳۰۰,۰۰۰

برای بار سوم به بعد ۴,۴۰۰,۰۰۰

 حالا به صفحه پرداخت الکترونیکی بانکی می‌رسیم که باید در آن اطلاعات کارت بانکی خود شامل، شماره کارت، رمز دوم، کد CVV2 ، تاریخ انقضا و کد امنیتی که نمایش داده می‌شود را حتما وارد کنید و پس از آن روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید.

پس از تکمیل فرایند خرید، جزئیات تراکنش خرید و جزئیات درخواست در صفحه‌ای جدید به شما نمایش داده می‌شود.

و در نهایت هم پیامکی که در آن «شماره پیگیری» و «کلمه عبور» درج شده‌است، برای شما ارسال می‌شود.

توجه داشته باشید که اطلاعات مسافر تا قبل از پرداخت هزینه درست وارد شده باشد چراکه بعد از آن امکان ویرایش وجود ندارد. همچنین اطلاعات پرداخت عوارض ۲۰ دقیقه بعد در سامانه پلیس گذرنامه ثبت می‌شود و مسافر باید در فرودگاه کد عبور و شماره پیگیری که پیامک شده‌است را به افسر گذرنامه ارائه کند.

گفتنی‌ست  براساس تبصره ماده ۴۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده، افرادی که شرایط زیر را دارند از پرداخت عوارض معاف هستند:

«دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت، دارندگان پروانه گذر مرزی ، خدمه وسایل نقلیه عمومی زمینی و دریایی و خطوط پروازی، جانبازانی که برای معالجه به کشورهای دیگر اعزام می‌شوند، دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور یا دارندگان اجازه خروج دانشجویی، ایرانیان مقیم خارج از کشور دارای کارنامه شغلی از وزارت کار و امور اجتماعی و بیمارانی که با مجوز شورای پزشکی جهت درمان به خارج از کشور اعزام می شوند»

به علاوه پرداخت عوارض خروج از کشور بدون محدودیت سنی است و خروج از کشور به هر مقصدی یک بار سفر محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی