ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سفرچند
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی سرویس سفر چند؛ راهنمای بودجه‌بندی هوشمند برای مسافرت‌ها

تفاوتی نمی‌کند که کی قصد سفر داشته باشید. همیشه بودجه اولین و مهم‌ترین سؤالی است که از خود می‌پرسید: "با چه بروم که اقتصادی باشد؟"، "کجا بمانم؟" و "هزینه اقامتم برای سه روز چقدر می‌شود؟" ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

تفاوتی نمی‌کند که کی قصد سفر داشته باشید. همیشه بودجه اولین و مهم‌ترین سؤالی است که از خود می‌پرسید: "با چه بروم که اقتصادی باشد؟"، "کجا بمانم؟" و "هزینه اقامتم برای سه روز چقدر می‌شود؟" و سؤالاتی از این قبیل.

خوشبختانه برای بودجه‌بندی سفر، راه‌های زیادی هست که دم دستی ترین آن‌ها شاید گشت و گذار در اینترنت و جستجو در گوگل باشد. سرویسی که امروز به شما معرفی می‌کنیم دقیقا همین کار را انجام می‌دهد، اما هر چه راجع به نحوه سفر و محل اقامت و ... می‌خواهید را در یک جا جمع‌آوری کرده تا برای جستجوهایتان در حکم میان‌بر ظاهر شود.

سرویس "سفر چند؟" از زیرمجموعه‌های وبسایت رزرو بلیط و هتل هیپوتریپ آمده که به یک سؤال پاسخ بدهد: تمام مخارج یک سفر چند تومان می‌شود؟ پاسخی دقیق و مبتنی بر قیمت‌های روز که پیش از بستن چمدان و عازم شدن بدانید چقدر باید از جیب مایه بگذارید.

سفرچند

اما سفر چند چطور کار می‌کند؟ فرض کنید هدف گذاشته‌اید که یک مسافرت دو روزه از تهران به رشت داشته باشید. با ورودی به صفحه اصلی سفر چند، می‌توانید مبدأ و مقصدتان را مشخص کنید و سپس به سراغ موارد بعدی بروید. سفر چند محیط کاربری صاف و ساده‌ای دارد و در مرحله فعلی، گزینه‌های زیادی در اختیارتان قرار نمی‌دهد. این شاید یکی از موضوعات دلسرد کننده در مورد این سرویس باشد.

به عنوان مثال مبدأ به طور ثابت تهران است و مقصد، یازده مورد بیشتر نیست. این نقطه ضعفی است که در حال حاضر موقع کار با سفر چند باید با آن کنار بیایید. اما اگر از بخت خوب مبدأ و مقصد مد نظرتان را پیدا کردید، مزایای بسیاری هست که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. سفر چند برای انتخاب نوع وسیله سفر، محل اقامت، تفریح و گردش و محل غذا خوردن (که با صداقتی مثال‌زدنی نامش را شکم‌گردی گذاشته) شما را راهنمایی می‌کند.

سفرچند می‌تواند برای هر سفر بودجه‌بندی نسبتا دقیقی در اختیارتان بگذارد؛ چه بخواهید لوکس و مرفه سفر کنید و چه ارزان و دانشجویی. به عنوان مثال با توجه به مخارج زمستان ۹۷، یک سفر دو روزه از تهران به رشت در حالی که با هواپیما بروید و برای اقامت بوم‌گردی کنید و مصرف غذایتان اقتصادی باشد، حدودا ۷۳۷ هزار تومان می‌شود. همین سفر با ماشین شخصی ۳۶۷ هزار تومان (با احتساب هزینه بنزین رفت و برگشت و حتی سوغاتی) برایتان هزینه بر می‌دارد.

سفرچند

تخمین‌های سفر چند عموما درست و نزدیک به واقعیت‌اند. هر چند خود سرویس هنوز در ارائه امکانات شخصی‌سازی نیاز به تکمیل دارد. به عنوان مثال، هنوز نمی‌توانید تعداد افراد مسافر را در جستجوهایتان لحاظ کنید یا این که برای بودجه‌تان بازه خاصی در نظر بگیرید. خوشبختانه اوضاع برای همیشه به همین شکل باقی نمی‌ماند چرا که تیم توسعه‌دهنده مشغول توسعه و تکمیل قابلیت‌های سفر چند هستند.

«شهرزاد میرجهانی» طراح سرویس سفر چند در گفتگو با دیجیاتو از برطرف شدن محدودیت‌های تعداد مقاصد سرویس طی چند ماه آینده برایمان گفت:

«ما برنامه داریم که در ماه حدود ۱۰ مقصد جدید را به سفر چند اضافه کنیم. برای اینکه بتوانیم رضایت کاربرها را هم داشته باشیم، مقاصد انتخابی بر اساس مقاصد فصلی انتخاب می‌شوند.»

سفرچند

سفر چند برای ارائه پیشنهاداتش به شما، با سرویس‌های دیگر هم تعامل دارد. البته فعلا تنها برای تعیین قیمت بلیت هواپیما از سرویس خودی، یعنی هیپوتریپ. این موضوع بدان معناست که احتمال تعامل با سرویس‌های شخص ثالث دیگر را هم می‌توان برای سفر چند پیشبینی کرد. میرجهانی در تکمیل صحبت‌هایش این موضوع را برایمان شفاف‌تر کرد:

«ما به دنبال گسترش سفرچند هستیم. در حال حاضر تمرکز اصلی ما روی این است که به زودی بتوانیم به کاربران‌مان پیشنهادات حرفه ای تری بدهیم. مثلا اینکه چه زمانی به مقصد خاص سفر کنند که از نظر هزینه برایشان بهینه‌ترین حالت ممکن باشد. یا اینکه با هزینه مشخص به چه شهرهایی می‌توانند به چه شهرهایی سفر کنند. بعد از این که مطمئن شدیم سرویس‌مان به خوبی پاسخ نیازهای کاربر را می‌دهد، حتما اپلیکیشن موبایل سفرچند را هم لانچ خواهیم کرد.»

در مجموع ایده سفرچند، ایده خوبی است و می‌تواند راهنمای مناسبی برای بودجه‌بندی مسافرت‌های شما باشد. البته شاید امکانات فعلی هنوز به پختگی کافی برای پاسخ به نیازهای اقشار مختلف مردم نرسیده باشند اما نکته اینجاست که با پیشرفت و توسعه سرویس (که شما هم می‌توانید در آن مشارکت داشته باشید) شاهد کاربردهای بیشتری برای سفرچند در آینده خواهیم بود.

برای شروع استفاده از سفرچند می‌توانید به این آدرس اینترنتی مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی