ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرقت اسرار تجاری اپل

پارچه های هوشمند هم به محصولات اپل اضافه می‌شوند؟

اپل اخیراً پتنت تازه‌ای ثبت کرده که به دستکش هایی با قابلیت سنجش نیرو اختصاص دارد. به نظر میرسد از تکنولوژی توصیف شده در پتنت جدید اپل برای توسعه لباس یا پارچه های هوشمند و ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

اپل اخیراً پتنت تازه‌ای ثبت کرده که به دستکش هایی با قابلیت سنجش نیرو اختصاص دارد. به نظر میرسد از تکنولوژی توصیف شده در پتنت جدید اپل برای توسعه لباس یا پارچه های هوشمند و پوشیدنی های سلامتی استفاده گردد.

بر اساس پتنت توصیف شده، اپل قصد دارد که مدار‌ های الکتریکی را در تار و پود پارچه‌ ها تعبیه کند و سپس این مدار ها مسئولیت تشخیص فشار یا نیرو را برعهده خواهند گرفت. بدین ترتیب دیتای اطلاعاتی از این مدار ها به لپتاپ، تلفن هوشمند و پوشیدنی‌ های دیگر منتقل خواهد شد.

این دستکش در واقع مثال مشخصی به شمار می‌رود و می‌توان بر اساس همین تکنولوژی، پارچه های هوشمند ساخت. با استفاده از تبیعه همین مدار‌ ها در پارچه، می‌توان به هر لباسی قابلیت‌ های متنوعی اضافه کرد و آن را هوشمند نامید.

این مدار‌ ها میان رشته های پارچه‌ قرار خواهند گرفت و در میانشان قسمت به نام تثبیت کننده قرار گرفته که پس از تمام شدن فشار وارده، پارچه‌ را در محل قبلی محکم می‌کنند. البته اینکه از گجت های یاد شده چه استفاده‌ای شود، هنوز مشخص نیست و کمپانی کوپرتینویی سعی کرده در این پتنت تنها نحوه‌ی عملکرد این پارچه ها را توصیف کند.

البته در قسمتی از پتنت جدید اپل به این مطلب اشاره می‌شود که می‌توان از تکنولوژی تشخیص فشار برای سنجش فشار خون، ضربان قلب، تنفس و دیگر مولفه های سلامتی استفاده نمود. کمپانی کوپرتینویی با عرضه اپل واچ 4 و ویژگی های متنوع آن نشان داد که روی بخش سلامتی تمرکز خاصی کرده است. به همین دلیل احتمال دارد که چنین پارچه هایی را برای توسعه‌ی گجت های سلامتی بکار ببرد.

البته این اولین باری نیست که ایده‌ی ساخت چنین دستکش هایی مطرح می‌شود. چندی پیش محققان دانشگاه استنفورد آمریکا موفق شده بودند رباتی توسعه دهند که می‌تواند حس لامسه را به نوعی برای ربات ها شبیه سازی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • m.javadtt
    m.javadtt | ۳ دی ۱۳۹۷

    سلام. میدونین چطوری میشه به اپل ایمیل زد؟ اگه میدونین میشه برام تو به ایمیل بگین؟؟؟ ممنون
    m.javadtt@yahoo.com

مطالب پیشنهادی