ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوله پشتی جدید گوگل برای سرویس استریت ویو با کیفیت تصویر بالاتر و وزن کمتر

نمای خیابانی گوگل یا همان استریت ویو در ابتدا محتوای خود را تنها از خودروهایی به دست می آورد که با یک ماژول دوربین روی سقف، در خیابان ها پرسه می زدند؛ اما حالا در ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

نمای خیابانی گوگل یا همان استریت ویو در ابتدا محتوای خود را تنها از خودروهایی به دست می آورد که با یک ماژول دوربین روی سقف، در خیابان ها پرسه می زدند؛ اما حالا در بعضی نقاط دنیا از گوسفندان هم برای ثبت تصاویر استفاده می شود.

پروژه استریت ویو تنها محدود به خیابان ها نیست

البته گوگل همچنان روند قبلی را ادامه داده و بخشی از ناوگان خود را هم به اتومبیل های خودران اختصاص داده است؛ اما پروژه استریت ویو حالا فراتر از خیابان ها و جاده ها رفته و به جاذبه های طبیعی و اماکن باستانی هم گسترش یافته است. از همین رو شرکت ساکن مانتین ویو نیازمند ابزار دیگری برای تصویربرداری بوده که کوله پشتی مجهز به دوربین یکی از بهترین گزینه هاست.

کوله پشتی های گوگل که «Trekker» نام دارند، به افراد و نهادهای مختلف در سراسر جهان قرض داده می شوند تا تصاویر جالب از جاذبه های گردشگری مختلف در سرویس استریت ویو ثبت گردند. حال گوگل از نسخه جدید ترکرهای خود رونمایی کرده که با رفع مشکل وزن سنگین مدل قبلی (20 کیلوگرم) و طراحی جمع و جورتر، کار را برای ماجراجویان و علاقه مندان به گردشگری راحت تر می کند.

استریت ویو
مدل قدیمی (سمت چپ) و مدل جدید (سمت راست)

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، نسخه جدید کوتاه تر شده و ماژول دوربین در آن از نو طراحی شده است. هرچند اطلاع دقیقی از سنسورهای موجود در ترکر جدید گوگل در دست نیست اما ماژول 360 درجه این نسخه از حسگرهایی با رزولوشن بالاتر و لنزهایی با گشودگی دهانه بهینه تر بهره می برد.

گفتنی است گوگل استریت ویو از سال 2007 آغاز به کار کرده و تا کنون حجم بالایی از محتوای تصویری را تولید نموده است. این سرویس در حال حاضر درخواست ها برای قرض گرفتن ترکرهای گوگل را تنها در کشورهای خاص می پذیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mar_ShaL
    Mar_ShaL | ۲ دی ۱۳۹۷

    اگه توی ایران استفاده بشه ممکنه به عنوان جاسوس دستگیر مون کنن درسته؟

    • herogame
      herogame | ۳ دی ۱۳۹۷

      بدون شک، اینجا جمهوری اسلامیه

مطالب پیشنهادی