ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسکنر اثر انگشت
تکنولوژی

سامسونگ در پی یکپارچه‌سازی بسیاری از سنسورهای موبایل است

سامسونگ توسعه نسل جدیدی از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر را در دستور کار قرار داده که قابلیت ها و مزایای بسیاری به ارمغان می آورند. این کمپانی اخیرا در «سازمان جهانی مالکیت فکری» پتنتی را ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

سامسونگ توسعه نسل جدیدی از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر را در دستور کار قرار داده که قابلیت ها و مزایای بسیاری به ارمغان می آورند.

این کمپانی اخیرا در «سازمان جهانی مالکیت فکری» پتنتی را به ثبت رسانده که به توسعه سیستمی کوچک با حساسیت بالاتر از سنسورهای فعلی و قابلیت ارسال پرتوهای نوری مختلف اشاره دارد.

مزیت این اصلی سیستم مذکور این است که علاوه بر شناسایی اثر انگشت از قابلیت هایی نظیر  سنجش ضربان قلب، نظارت بر رطوبت و میزان رنگدانه های پوست و اسکن عنبیه برخوردار است. علاوه بر این می توان از آن به عنوان روشی برای شناسایی حرکات استایلوس یا نوک انگشت بدون تماس با صفحه نیز بهره برد. در کنار تمامی این مواردی امکان پیاده سازی این حسگر در پوشیدنی های هوشمند نظیر اسمارت واچ نیز وجود دارد.اسکنر اثر انگشت

در حال حاضر بسیاری از موبایل های سامسونگ از قابلیت شناسایی ژست های حرکتی، اسکنر عنبیه یا سنجش ضربان قلب بهره می برند اما در صورت ترکیب آنها در اسکنر مورد بحث نه تنها می توان آنها را در گوشی های میان رده و اقتصادی پیاده کرد، بلکه مقدار قابل توجهی از فضای گوشی آزاد می شود که می توان از آن برای تعبیه فناوری های جدید و یا افزایش حجم باتری بهره برد.

این فناوری فعلا روی کاغذ مطرح شده و ممکن است هرگز به مرحله پیاده سازی نرسد اما با برخورداری از کاربردهای فراوان و قرار گرفتن زیر نمایشگر می تواند به بهبود تجربه کاربری کمک شایانی کند. از سوی دیگر از آنجا که سنسور برای تعامل با کاربر از پرتوهای نوری بهره برده و به تماس مستقیم نیاز ندارد، کاربر با لمس هر نقطه از نمایشگر به آن دسترسی پیدا می کند.

ظاهرا کمپانی کره ای مصمم به متحول ساختن طراحی موبایل است چرا که اخیرا پتنت دیگری از شش طرح بریدگی نمایشگر را ثبت کرده بود که هدف از آن کاهش هرچه بیشتر حاشیه های صفحه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی