ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

ماحصل توافق میان بنیاد ملی بازی‌ها و انجمن ورزش‌های الکترونیک چه بود؟

طی چهارشنبه‌ گذشته، سرانجام تفاهم‌نامه‌ای میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و انجمن بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک امضا شد تا اختلاف میان این دو ارگان بعد از مدت‌ها به پایان برسد. رضا بابایی، دبیر انجمن بازی‌ها ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

طی چهارشنبه‌ گذشته، سرانجام تفاهم‌نامه‌ای میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و انجمن بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک امضا شد تا اختلاف میان این دو ارگان بعد از مدت‌ها به پایان برسد.

رضا بابایی، دبیر انجمن بازی‌ها و ورزشی‌های الکترونیک در گفتگو با دیجیاتو گفت که قرار است این دو ارگان از این به بعد در رویدادهای مشترک با یکدیگر تعامل داشته باشند. در حال حاضر بنیاد ملی بازی‌ها در دوره جدید مسابقات WESG که همین ماه در شهر آفتاب برگزار می‌شود به عنوان حامی معنوی حضور خواهد داشت و انجمن بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک نیز قصد دارد تا پنل‌هایی را با محوریت ورزش‌های الکترونیک در TGC سال بعد برگزار کند.

بابایی اضافه می‌کند که احتمال برگزاری یک تورنمنت بزرگ ورزش‌های الکترونیک با همکاری میان این نهاد نیز وجود دارد که این طرح هنوز در مراحل اولیه است. البته این مسابقات ربطی به لیگ بازی‌های ویدیویی که بنیاد ملی بازی‌ها آن را برگزار می‌کند نخواهد داشت و این تورنمنت به روال قبلی خود به صورت سالانه برگزار خواهد شد. به طور کلی، قرار است یک هیئت کاری متشکل از اعضای بنیاد ملی بازی‌ها و انجمن ورزش‌های الکترونیکی تشکیل شود که در مورد برگزاری از این دست رویدادها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

جدا از این موارد، یکی از دغدغه‌های اصلی افراد فعال در حوزه ورزش‌های الکترونیکی، مسئله سربازی است. موضوعی که رضا بابایی از تلاش‌های انجمن ورزش‌های الکترونیکی برای رفع آن به دیجیاتو گفت: «به جز افرادی که غیبت سربازی دارند، ما قادر به دریافت روادید ورزشی برای سایر ورزشکاران خواهیم بود. البته در بعضی از موارد و در مورد ورزشکاران سرباز، ممکن است پادگان مربوطه برای دادن مرخصی به فرد ورزشکار، با ما همکاری نکند.»

همچنین و همان‌طور که می‌دانید، ورزش‌های الکترونیکی از این دوره به بازی‌های آسیایی اضافه شدند و با این حساب، افراد مدال‌آور در این رشته‌ها جزو قهرمانان ملی محسوب می‌شوند که قانون معافیت تحصیلی در موردشان وجود دارد.

بابایی در پاسخ به سوال دیجیاتو در مورد احتمال بهره‌مندی مدال آوران این حوزه از معافیت تحصیلی گفت: «از این جهت که مدال‌های این دوره در رده‌بندی بازی‌های آسیایی حساب نشدند، معافیت این قهرمانان نیاز به نامه‌نگاری با بیت رهبری دارد که در حال پیگیری آن هستیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی