ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

چگونه از وضعیت کارت سوخت خود مطلع شویم؟

استفاده از کارت سوخت شخصی به منظور مدیریت بهینه توزیع سوخت در کشور الزامی خواهد شد و در این خصوص شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ٢٨ آبان ماه سال جاری در قالب نخستین ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

استفاده از کارت سوخت شخصی به منظور مدیریت بهینه توزیع سوخت در کشور الزامی خواهد شد و در این خصوص شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ٢٨ آبان ماه سال جاری در قالب نخستین اطلاعیه رسمی خود اعلام کرد:

به منظور جلوگیری از قاچاق بنزین به ویژه با تشدید قاچاق از مرزها، تصمیم بر این شده که تحویل بنزین به خودروها و موتورسیکلت ها، از تاریخی که متعاقباً اعلام خواهد شد، صرفاً با استفاده از کارت سوخت انجام شود.

مالکان خودرو یا موتورسیکلتی که در سال‌ های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ شماره‌ گذاری شده‌ اند، با مراجعه به سایت اینترنتی شرکت پست می ‌توانند از وضعیت کارت سوخت خود مطلع شوند.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌ های نفتی در اطلاعیه ‌ای اعلام کرد

باتوجه به هماهنگی به عمل آمده با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، کارت هوشمند سوخت خودرو و موتورسیکلت‌ های شماره‌ گذاری شده سال‌ های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ که پیش از این توسط پست توزیع و برگشت خورده است، مالکان آن‌ ها از سه ‌شنبه ۲۷ آذرماه می‌ توانند به سایت اینترنتی شرکت پست به نشانی (WWW.POST.IR) مراجعه و با درج شماره VIN خودرو در بخش پیگیری کارت سوخت در سامانه "پیگیری مرسولات سازمانی" از آخرین وضعیت نحوه دریافت کارت سوخت خود مطلع شوند.
مالکان این خودروها نیاز به ثبت‌ نام برای کارت سوخت‌ المثنی ندارند و کارت سوخت آن‌ ها در اسرع وقت از طریق شرکت پست برایشان ارسال خواهد شد.

کارت سوخت

بر اساس این گزارش، مالکان خودرو یا موتورسیکلتی که فاقد کارت سوخت هستند تا یکم دی‌ ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه اینترنتی  www.mob.gov.ir، اپلیکیشن خدمات دولت همراه و کد دستوری #۴* و خودروهای عمومی و دولتی نیز به دفاتر پلیس ۱۰+ برای ثبت درخواست کارت خود مراجعه کنند.

همچنین اداره پست تمهیداتی را برای ارسال کارت به افراد اندیشیده است: پستچی‌ها دوبار برای توزیع و تحویل کارت سوخت به آدرس پستی مربوطه مراجعه می‌کنند و در صورت عدم حضور گیرنده در محل با برگه‌ای این موضوع را اطلاع می‌دهند، پس از آن کارت به مدت سه ماه در مرکز پستی مربوطه برای مراجعه مالک نگهداری می‌شود.

از این رو مالکین نیازی نیست که نگران دریافت کارت سوخت خود یا گم شدن آن در سیستم اداره پست باشند و می توانند با خیال راحت نسبت به دریافت این کارت اقدام نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • | -_- حمید -_- |
    | -_- حمید -_- | | ۴ دی ۱۳۹۷

    سلام. من ماشینمو برج 9 97 خریدم ولی از فروشنده کارت سوخت نگرفتم. الان من مجدد باید ثبت نام کنم یا با این قانونی که زده ماشینهای 97 نیاز به ثبت نام نداره نیازی نیست و کارت جدید همراه کارت ماشین واسم صادر میشه ؟!

  • Mar_ShaL
    Mar_ShaL | ۳ دی ۱۳۹۷

    سلام یکی لطفا منو راهنمایی کن من کد VIN رو در سایت اداره پست میزنم می نویسه " متقاضی محترم، کارت سوخت استعلام شده در مجموعه شرکت پست فاقد سابقه می باشد " یعنی چی؟
    1. هنوز وارد اداره پست نشده؟
    2. ثبت نام درست انجام نشده؟

    • Mobin
      Mobin | ۳ دی ۱۳۹۷

      تو سایت پست برا اینها هست که قبلا داشتن نرفتن تحویل بگیرن
      اگه جدید ثبت نام کردین وایسین تا بیاد

مطالب پیشنهادی