ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایسوس نمایشگر حفره دار
تکنولوژی

ایسوس هم می خواهد موبایل هایی با نمایشگر حفره دار بسازد

گلکسی A8s و نوا ۴ هواوی در زمره نخستین موبایل هایی هستند که از طراحی جدیدی در قسمت دوربین برخوردارند. به لطف این دو موبایل طرحی که تا یک یا دو سال پیش غیرممکن به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

گلکسی A8s و نوا ۴ هواوی در زمره نخستین موبایل هایی هستند که از طراحی جدیدی در قسمت دوربین برخوردارند. به لطف این دو موبایل طرحی که تا یک یا دو سال پیش غیرممکن به نظر می رسید حالا رنگ واقعیت گرفته و از این پس می توانیم شاهد فراگیر شدن ایده نمایشگرهای حفره دار باشیم.

در مورد ایده نمایشگر حفره دار که این روزها رندرهای متعددی از آن به بیرون درز می کند هم باید بگوییم که در ابتدای امر یک طرح مفهومی بود و حالا اما روز به روز بر تعداد شرکت هایی که به دنبال پیاده سازی آن روی محصولاتشان هستند، افزوده می شود. یکی دیگر از ایده های جالب برای کاستن از فضای مورد نیاز تعبیه دوربین در موبایل ها، استفاده از مکانیزم دوربین جهنده یا پاپ آپ است که هوادارن خاص خود را در میان تولید کنندگان موبایل دارد.

برای مثال ایسوس یکی از شرکت هایی است که اخیرا پتنت هایی را در همین رابطه به ثبت رسانده و ظاهرا در نظر دارد هر دو ایده مطرح شده در بالا یعنی نمایشگر حفره دار و دوربین پاپ آپ را روی موبایل های آینده اش پیاده سازی نماید. این پتنت ها که در وبسایت LetsGoDigital رویت شده اند سه نسخه از اسمارت فون های ایسوس را همرا با نمایشگرهای بدون حاشیه و دوربین های پاپ آپ با ابعاد مختلف نشان می دهند.

دوربین جهنده

البته مکانیزم پاپ آپ در یکی از این طرح ها ظاهرا فضایی بیشتر از مقدار مورد نیاز برای تعبیه دوربین دارد و به نظر می آید که این بخش صرفا محل قرارگیری دوربین سلفی نیست با این حال اسپیکر دستگاه همچنان در حاشیه بالایی نمایشگر قرار گرفته است.

طرح دوم که در اداره مالکیت معنوی اروپا به ثبت رسیده نیز موبایلی از ایسوس را همراه با حفره نمایشگر در لبه بالایی سمت چپ به تصویر میکشد. این طرح دقیقا همان چیزی است که پیشتر در گوشی های نوا ۴ هواوی و گلکسی A8s سامسونگ دیده بودیم.

با وجود آنکه این شرکت تایوانی چندی پیش اعلام کرد میخواهد تمرکزش را روی موبایل های گیمینگ بگذارد، طرح های ثبت شده توسط آن منافاتی با استراتژی تازه اش ندارند و چه بسا همراستا با آن باشند. البته اشاره کنیم که پرچمدار بعدی ایسوس به این زودی ها معرفی نمی شود و احتمالا باید تا اسفند یا فروردین سال آینده منتظر باشیم.

نمایشگر حفره دار

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی