ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حمایت از پیام رسان‌ها
تکنولوژی

وزارت ارتباطات به فیلترینگ پیام‌رسان‌های خارجی برای حمایت از داخلی‌ها اعتقاد ندارد

معاون وزیر ارتباطات درباره حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی گفت که وزارت ارتباطات به شدت برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی پایه کار است اما به اینکه برای پاگرفتن داخلی‌ها، خارجی‌ها را ببندد و فیلتر کند اعتقاد ندارد. ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۰

معاون وزیر ارتباطات درباره حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی گفت که وزارت ارتباطات به شدت برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی پایه کار است اما به اینکه برای پاگرفتن داخلی‌ها، خارجی‌ها را ببندد و فیلتر کند اعتقاد ندارد. به گفته «حمید فتاحی» در دومین مرحله حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی دو دغدغه وجود دارد، اول تامین نیاز آنها و دوم ایجاد هزینه‌های اضافی با خرید سخت افزارهایی که بعدا استفاده نشود.

معاون وزیر ارتباطات و رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت درباره مراحل بعدی حمایت از دو پیام رسان منتخب بین هفت پیام رسان داخلی به فارس گفت:

«پس از انجام غربالگری بین هفت پیام رسان داخلی دو پیام رسان برای حمایت بیشتر انتخاب شدند و مرحله بعدی حمایت‌ها یک پکیج شامل حمایت‌های فنی و غیرفنی است که مرکز ملی فضای مجازی جزئیات آن را به طور رسمی اعلام خواهد کرد. حمایت‌های بیشتر در این مرحله تنها فنی نیست، بخش فنی را وزارت ارتباطات انجام می‌دهد و سایر بخش‌ها را دیگر دستگاه‌های مسئول انجام خواهند داد.»

فتاحی اعتقاد دارد که موضوع محدود به مسائل فنی نیست چراکه اگر این طور بود امروز پیام‌رسان‌های داخلی با ۳۰ تا ۴۰ سرور می‌توانستند ۱۰ میلیون کاربر را پوشش دهند، درصورتیکه اینطور نیست: «وضعیت فعلی نشان می‌دهد مشکل در جاهای دیگری است که مرکز ملی فضای مجازی در حمایت جدید پای کار آمدن دستگاه‌های دیگر را رصد می‌کند زیرا در فاز نخست دستگاه‌های دیگر پایه کار نیامدند.»

رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین به این موضوع پرداخت که نوع حمایت در اختیار پیام‌رسان‌ها قرار دارد و این امکان وجود دارد تا آنها بتوانند معماری سخت‌افزاری‌شان را در حضور متخصصان حوزه و کارشناسان ملی فضای مجازی بررسی کنند تا مشخص شود به چه چیز نیاز دارند که در در اختیارشان قرار گیرد. چنانکه فتاحی می‌گوید این موضوع چیزی نیست که بتوان گفت ۱۰۰ یا ۲۰ سرور به آنها داده می‌شود: «دو دغدغه داریم؛ نخست اینکه نیازمندی آنها را تامین کنیم و دوم اینکه بیت المال را حرام نکنیم. یعنی بی‌دلیل پول ندهیم سخت افزار بخریم یا امکانی را آماده کنیم که بعداً نتوانند استفاده کنند.»

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به اینکه دیگر پیام رسان‌های داخلی از اینکه دو پیام رسان به عنوان برتر انتخاب شده‌اند گلایه دارند و می‌گویند مسئولان حتی از فعالیت‌شان بازدید نکردند که نتیجه کارشان را ارزیابی کنند، گفت:

«ارزیابی همه جانبه توسط مرکز ملی فضای مجازی انجام شده و معیارهای مختلفی از جمله مسائل فنی، غیرفنی، تعداد کاربران و عملکرد یکساله مدنظر قرار گرفته است، قرار بر این است که مرکز ملی فضای مجازی در این زمینه تصمیم‌گیری و مرجع باشد، در نهایت نیز اگر دو تای دیگر انتخاب می‌شدند باز دیگران اعتراض می‌کردند. اما نکته مهم اول این است که حمایت ها متوقف نمی‌شود اگر ایده جدید داشته باشند باز از آنها حمایت می‌شود و دوم اینکه تمامی آنها پیشرفت داشتند، برخی می‌گویند آنها شکست خوردند اتفاقاً همه آنها برای ادامه کار ایده دارند و هیچکدام متوقف نشده اند، شاید برتر اعلام شدن دو پیام رسان کار را برای دستگاه‌های مسئول آسان‌تر کند و بدانند که به جای هفت پیام‌رسان با هفت ایده و عقیده با دو پیام رسان طرف هستند و تکلیف خود را بهتر بدانند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 87physics
    87physics | ۳ دی ۱۳۹۷

    وزارت ارتباطات کراچی خورد

  • Ahmad
    Ahmad | ۳ دی ۱۳۹۷

    ما که میدونیم نظرتون به سروش نزدیکتره خواستین با انتخاب ۲ تا رد گم کنین . راحت باشین . دیگه ملت آب از سرش گذشته . همه جور فیلم و اداتون رو دیدیم

مطالب پیشنهادی