ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تولید یک خودروی برقی با نصف قیمت تسلا مدل 3؛ هدف بزرگ استارتاپ آلمانی e.Go Mobile

همه می دانیم که تکنولوژی های مربوط به خودروهای برقی می توانند آینده صنعت حمل و نقل را تغییر دهند؛ عدم تولید گازهای آلاینده در حین حرکت اصلی ترین مزیت این دسته از خودروهاست، امری ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

همه می دانیم که تکنولوژی های مربوط به خودروهای برقی می توانند آینده صنعت حمل و نقل را تغییر دهند؛ عدم تولید گازهای آلاینده در حین حرکت اصلی ترین مزیت این دسته از خودروهاست، امری که به پاشنه آشیل مدل های بنزینی و دیزلی تبدیل شده و دیر یا زود بالاخره باعث کنار رفتن آنها خواهد شد.

اما با وجود برتری، چند مشکل بزرگ پیش روی فراگیر شدن خودروهای برقی وجود دارد. قیمت بالا یکی از این موارد است که سبب شده طیف گسترده ای از مشتریان بازار خودرو امکان انتخاب یک مدل الکتریکی را نداشته باشند.

خودروهای برقی

درست است که تاکنون چند شرکت چینی موفق به ساخت خودروهای برقی ارزان قیمت شده اند، اما هیچ یک از این مدل ها به خارج از چین صادر نشده و مشخص نیست که کیفیت آنها دقیقا در چه سطحی قرار دارد.

خبر خوش اینکه یک استارتاپ آلمانی به نام e.Go Mobile در نظر دارد با ارایه یک مدل ارزان و استاندارد، مشکل قیمت بالای خودروهای برقی را برطرف کند. این استارتاپ توسط پرفسور Günther Schuh پایه گذاری شده، همان شخصی که پیشتر شرکت سازنده پرفروش ترین ون الکتریکی اروپا یعنی StreetScooter را نیز تاسیس کرده بود.

StreetScooter und Ladestation

در سال 2014 آقای Schuh با فروش کمپانی StreetScooter به پست آلمان، سرمایه زیادی را کسب کرد. وی در اقدامی هوشمندانه، این سرمایه را برای راه اندازی استارتاپ e.Go Mobile صرف کرد، بعدها شرکت معروف ZF نیز با سرمایه گذاری 135 میلیون یورویی، در زمینه توسعه مینی بوس های خودران، با این استارتاپ وارد همکاری شد.

اولین خودروی ساخت e.Go Mobile لایف (Life) نامگذاری شده، این خودرو در دسته مدل های کوچک شهری جای گرفته و می تواند چهار نفر را حمل کند. به لحاظ ابعاد لایف کمی کوچک تر از فیات 500 بوده و با سه ظرفیت باتری متفاوت عرضه خواهد شد.

355f567f-e.go-life-ev-19

لایف 20 که مدل پایه محسوب می شود، از باتری 14.9 کیلووات ساعتی بهره می برد. این باتری موتور 20 کیلوواتی (معادل 27 اسب بخار) را تغذیه نموده و تا 121 کیلومتر مسافت به شارژ مجدد نیازی ندارد. قیمت لایف 20 در آلمان از 15,900 یورو آغاز می شود.

لایف 40 دیگر نسخه از خودروی برقی ژرمن ها است که به موتور 40 کیلوواتی (معادل 54 اسب بخار) مجهز شده و با تکیه بر باتری 17.9 کیلووات ساعتی می تواند تا 142 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. این نسخه قیمتی برابر با 17,400 یورو دارد.

55c05889-e.go-life-ev-21

قوی ترین نسخه از لایف حامل پسوند 60 در نام خود است. این نسخه نیروی خود را از موتور 60 کیلوواتی (معادل 80 اسب بخار) دریافت می کند، وظیفه تامین انرژی آن را نیز پک باتری 23.9 کیلووات ساعتی بر عهده دارد؛ دامنه حرکتی لایف 60 برابر با 184 کیلومتر و قیمت آن 19,900 یورو تعیین شده است.

48f15ae5-e.go-life-ev-16

در جدول زیر می توانید مشخصات سه نسخه از لایف را با هم مقایسه کنید.

e-go-mobile 2

به گفته مقامات e.Go Mobile، این شرکت تاکنون 3200 سفارش برای لایف دریافت کرده است. جالب آنکه ژرمن ها به منظور تحویل به موقع این سفارش ها، از پذیرش سفارش جدید خودداری می کنند، اقدامی که فروش فوری برخی مونتاژکاران پس از پیش فروش را به یاد می اندازد!

ce09c658-e.go-life-ev-15

انتظار می رود تولید لایف از ماه مارس 2019 و تحویل آن از ماه آپریل شروع شود. بر اساس پیش بینی ها، e.Go Mobile تا سال 2020 سالانه 100 هزار دستگاه خودروی برقی تولید خواهد کرد، برای مقایسه بد نیست بدانید تسلا سال گذشته موفق به تولید این میزان خودرو شده بود.

d9d79221-e.go-life-ev-6

به غیر از استارتاپ مذکور، فولکس واگن نیز قصد دارد در آینده نزدیک یک مدل برقی ارزان قیمت به سبد محصولات خود اضافه کند.

در پایان بد نیست به این نکته اشاره کنیم در حالی که کمپانی های ریز و درشت عزم خود را جزم کرده اند تا با توسعه هر چه بیشتر مدل های برقی و تسهیل شرایط خرید از میزان آلودگی محیط های شهری بکاهند، شرکت هایی هم هستند که بدون هیچگونه نوآوری با خیالی راحت بر سر میزان افزایش قیمت اتومبیل های از رده خارج با هم کورس گذاشته اند، خیالی که مسلما به لطف وجود مشتری راحت شده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۵ دی ۱۳۹۷

    ولی خداوکیلی این کجا و تسلا کجا

    • آریا
      آریا | ۵ دی ۱۳۹۷

      27 اسب بخار؟ از پراید هم کمتره. چطور خودشو رقیب تسلا میدونه? ? ?

  • Tiger
    Tiger | ۵ دی ۱۳۹۷

    ینی دمت گرم دیجیاتو،خوشم اومد،عجب تیکه ای و نیش زبونی آخر مقاله ات هم به شرکت های خودروسازی ایرانی و هم به مردم فهیم ایران انداختی،دمت گرم...

مطالب پیشنهادی