ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بسته‌های اینترنت بدون اینستاگرام
تکنولوژی

نقد جهرمی به بودجه وزارت ارتباطات در سال ۹۸

وزیر ارتباطات اعلام کرد که در لایحه بودجه ۹۸ خبری از استفاده بهینه از باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ و تعیین تکلیف داکت‌ها و سیم مسی نیست. «محمدجواد آذری جهرمی» در ادامه نقد و شفاف‌سازی بودجه ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

وزیر ارتباطات اعلام کرد که در لایحه بودجه ۹۸ خبری از استفاده بهینه از باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ و تعیین تکلیف داکت‌ها و سیم مسی نیست. «محمدجواد آذری جهرمی» در ادامه نقد و شفاف‌سازی بودجه سال ۹۸ از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد تا جدول مقایسه‌ای تخصیص‌های چهارسال اخیر  به دستگاه‌ها را به تفکیک منتشر کند. او همچنین پرسید ردیف بودجه توسعه ‎دولت‌الکترونیکی که مورد تاکید همه مسئولان نظام است، کجاست و قرار است چگونه هزینه شود؟

بعد از این‌که لایحه بودجه ۹۸ امروز ازسوی رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، وزیر ارتباطات برای شفاف سازی در بودجه وزارت ارتباطات، موضوعاتی را در صفحه توییتر خود منتشر کرد.

بودجه وزارت ارتباطات

آذری جهرمی نوشت که از دو پیشنهاد وزارت ارتباطات در لایحه بودجه خبری نیست:

«از دو پیشنهاد استفاده بهینه از باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ که صرفه‌جویی گسترده در هزینه‌های سرمایه‌گذاری و نیز قدرت خلق ثروت چند هزار میلیاردی را داشت و نیز پیشنهاد تعیین تکلیف داکت‌ها و سیم مسی که انحصار کنونی آن، مانع توسعه است، ‏از این دو پیشنهاد برای بررسی، یکی به شورای عالی امنیت ملی ارجاع شد و دیگری به کمیسیون فرعی اقتصاد. این یعنی یکسال از دست دادن زمان.»

‏وزیر ارتباطات همچنین با اعلام این‌که درآمدهای دولت در حوزه ارتباطات همان ۶۴۰۰ میلیارد سال ۹۷ تعیین شده است، پیش‌بینی کرد که تحقق این درآمد در سال ۹۷، ۵۲۰۰ میلیارد تومان است‌: «پیش‌بینی ابتدایی ما برای ۹۷ همان ۵۲۰۰ بود که در قانون ۶۴۰۰ دیده شد و امسال سقف بودجه واقعی‌تر دیده شده، ممکن است با برخی تصمیم‌ها این عدد هم محقق نشود.»

‏وزیر ارتباطات در این رشته توییت عنوان کرد که مطابق مصوبه مجلس، همه درآمدهای حوزه ارتباطات باید در توسعه زیرساخت‌های آن هزینه شود. به گفته جهرمی در قانون سال قبل، به ۳۹درصد تقلیل یافت و سال گذشته ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اشتغال لحاظ شد که تخصیص کنونی آن «صفر» است. او معتقد است که امسال اسماً ۵۰ درصد اعتبارات بازخواهد گشت اما رقم رسمی و حقیقی مشخص نیست.

به گفته جهرمی اولین شفاف‌سازی بودجه‌ای این است که سازمان برنامه و بودجه جدول مقایسه‌ای تخصیص‌ها به دستگاه‌ها طی چهار سال اخیر را به تفکیک منتشر کند. امری که به اصلاح ساختار اداره کشور کمک شایانی خواهد کرد:

«‏دومین و مهمترین ‎شفاف‌سازی بودجه‌ای این است که در شرایط عدم تحقق اعتبارات، به صورت روشن بگوییم کدام ماموریت‌ها تعدیل شده است. تعدیل اهداف برنامه‌های بالادستی در کنار کاهش بودجه‌ها بایستی به صورت دقیق روشن شود. سومین مورد ‎شفاف‌سازی این است که بگوییم ردیف بودجه توسعه ‎دولت‌الکترونیکی که مورد تاکید همه مسئولان نظام است و در سخنان رئیس جمهور محترم نیز مورد تاکید قرار گرفت، کجاست و بناست چگونه هزینه شود؟»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • abbasalim
    abbasalim | ۴ دی ۱۳۹۷

    میخواد از وزرات بیرونش کنن؟

    • enrix
      enrix | ۴ دی ۱۳۹۷

      بیرونش کنن یا خودش اصن بیرون بره ، بهتره از این ذلت که تو سال 1397 که عصر فناوریه بودجه ارتباطات برای توسعه دولت الکترونیک و اینترنت و سرعت و کیفیت اینترنت و زیرساخت ها هیچ افزایش داده نشه!

مطالب پیشنهادی