ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حسن کریمی قدوسی
ویجیاتو - بازی

حسن کریمی در گفتگو با دیجیاتو: نماینده بازی‌سازها عوض می‌شود

حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفتگو با دیجیاتو تعویض نماینده بازی‌سازان و سلب این عنوان از بابک کرباسی، نماینده فعلی را تایید کرد. طبق تصاویر منتشر شده از دعوتنامه‌های ارسالی برای ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۵

حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفتگو با دیجیاتو تعویض نماینده بازی‌سازان و سلب این عنوان از بابک کرباسی، نماینده فعلی را تایید کرد.

طبق تصاویر منتشر شده از دعوتنامه‌های ارسالی برای بازی‌سازها، گویا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای قرار است به زودی میزبان بازی‌سازان عضو سامانه همگرا باشد و در جریان این رویداد رای‌گیری مجددی برای انتخاب نماینده بازی‌سازها نیز برگزار شود.

او در مورد ارتباط موضوع همگرا با انتخابات جدید نماینده بازی‌سازها به دیجیاتو گفت: «اکثر بازی‌سازهای کشور در همگرا ثبت‌نام کرده‌اند. کسانی هم هستند که ثبت‌نام کرده‌اند اما مدارکشان به دبیرخانه نرسیده. بعضی بازی‌سازهای خوب دیگر هم هستند که در همگرا ثبت‌نام نکرده‌اند اما آن‌ها را در این مراسم دعوت کرده‌ایم. در واقع دادن اعتبارنامه‌های همگرا به بازی‌سازها بهانه‌ای شده تا پس از تقریبا یک سال، انتخابات مجددی برگزار کنیم و بازی‌سازها دوباره نماینده خودشان را انتخاب کنند.»

از دلایل لزوم برگزاری مجدد انتخابات و عدم درنظرگیری رای پیشین بازی‌سازها به بابک کرباسی که پرسیدم، کریمی قدوسی پاسخ داد: «دوست داریم بازی‌سازی به عنوان نماینده انتخاب شود که واقعا فعل بازی‌سازی را انجام می‌دهد و در حوزه بازی‌سازی کار می‌کند نه در حوزه‌های دیگر. همگرا هم بهانه‌ای شد که این انتخابات مجدد برگزار شود تا در جلسات آینده در خدمت آن نماینده باشیم. این یک فرصت است. ما به عنوان بنیاد مجبور نیستیم که نظر هیچ بازی‌سازی را برای تصمیم‌گیری‌هایمان دخالت دهیم. هیچ قانون و فشاری بر ما وجود ندارد که این کار را انجام دهیم. این هدف بنیاد است که بازی‌سازها دخیل باشند.»

بابک کرباسی
بابک کرباسی، بازی‌ساز و نماینده فعلی بازی‌سازها

طبق گفته حسن کریمی قدوسی، نماینده فعلی بازی‌سازها «عزل» نمی‌شود چون انتخاب نماینده در اسفندماه سال گذشته همراه با سند یا مدرکی رسمی و قانونی نبود و بابک کرباسی به صورت «کلامی» نمایندگی بازی‌سازها را به عهده داشت: «این نماینده تا زمانی که خانه بازی‌سازان تشکیل نشود هیچ رسمیت و قدرتی ندارد. قدرت این نماینده در حسن نیت بنیاد است. ما دوست داریم نظر بازی‌سازها در تصمیمات ما موثر باشد. از طرفی بنیاد هم نمی‌تواند با ده نفر در ارتباط باشد. بازی‌سازها باید به یک وحدت رویه‌ای برسند و نظری واحد در جلسه داشته باشند.»

اسفند سال گذشته بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از طریق وبسایت خود، انتخاب بابک کرباسی به عنوان نماینده بازی‌سازها را اعلام کرد و در بیانیه خود به ابقای او «تا زمان راه‌اندازی تشکل صنفی توسط بازی‌سازان» اشاره کرد اما حالا پیش از موعد اعلام شده قرار است انتخابات مجددی برگزار شود. بابک کرباسی هنوز واکنشی رسمی به این موضوع نشان نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Babak Karbasi
    Babak Karbasi | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ? ? ?

مطالب پیشنهادی