ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

افزایش قیمت پراید و چهار محصول دیگر توسط سایپا اعلام شد

پس از تایید و تکذیب‌های فراوان درباره قیمت‌ گذاری خودروهای داخلی در حاشیه بازار، ابتدا ايران خودرو قيمت ٥ محصول خود را افزايش داد. در حال حاضر نيز نوبت سايپا است، تا قيمت جديد محصولات ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۵ دی ۱۳۹۷ | ۲۲:۴۷

پس از تایید و تکذیب‌های فراوان درباره قیمت‌ گذاری خودروهای داخلی در حاشیه بازار، ابتدا ایران خودرو قیمت ۵ محصول خود را افزایش داد. در حال حاضر نیز نوبت سایپا است، تا قیمت جدید محصولات خود را اعلام کند. قیمت جدید سایپا در شرایطی اعلام می شود که بنا بر اعلام نظر شورای رقابت، فرمول در نظر گرفته شده برای قیمت گذاری خودروهایی ماند وانت پراید باید با معیار فاصله پنج درصدی با قیمت بازار متفاوت باشد، اما حالا به نظر می رسد که این اتفاق نیافتاده و پراید وانت نیز با فرمولی مشابه با سایر خودروها قیمت گذاری شده است. قیمت پراید و افزایش آن شاید یکی از مهمترین اتفاقات برای عموم مشتریان باشد چرا که این خودرو سال هاست که در نقش خودرو اقتصادی قابل دست یابی برای عموم مردم ظاهر می شود، هرچند که به نظر می رسد حالا قیمت پراید در حال گذر از سطح پرداختی عموم مشتریان خود است.

در این فهرست قیمت جدید سراتو آپشنال 1600 ، 176 میلیون تومان تعیین شده است. همچنین قیمت سراتو آپشنال 2000 نیز 196 میلیون تومان اعلام شده است و ای ندر حالیست که قیمت هر دو خودرو در بازار در محدوده 180 و 200 میلیون تومان قرار دارد.
قیمت چانگان نیز 127 میلیون تومان تعیین شده است و در روزهای اخیر شاهد رسیدن قیمت این خودرو در بازار در بازه قیمت حدود 130 میلیون تومانی بوده ایم.  پراید SE151 هم  28 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده است. قیمت پراید وانت در بازار اما حالا در محدوده 36 میلیون تومان قرار گرفته است و احتمالا سایپا در مورد قیمت گذاری 29 میلیونی این خودرو اینگونه توضیح خواهد داد که هنوز فاصله معناداری با قیمت بازار وجود دارد و این روزها هزینه تمام شده پراید برای این شرکت در محدوده 32 میلیون تومان قرار می گیرد.

قیمت جدید محصولات سایپا در شرایطی اعلام شده است که ایران خودرو نیز در حدود سه روز پیش، قیمت پنج محصول خود را به شکل قابل توجهی افزایش داد و حالا به نظر می رسد که مدیران سایپا نیز در حال تکمیل پروسه ای مشابه با همسایه آبی پوش خود هستند.

قیمت پراید و سراتو چانگان

قیمت جدید پراید

تا پیش از این، گفته می‌ شد حسن روحانی رئیس‌ جمهوری با افزایش قیمت خودرو مخالف است، با این حال آن طور که رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود، رئیس جمهور مخالفتی با این موضوع ندارد.
همه این مواضع مخالف در حالی بود که زنجیره خودرو سازی کشور به خصوص قطعه ‌سازان، طی چند ماه گذشته بارها مصرانه خواستار افزایش قیمت خودرو براساس حاشیه بازار شدند. آنها حتی با ارسال نامه‌ ای به رئیس‌ جمهور، تاکید کردند که در صورت ادامه قیمت‌ گذاری دستوری، موجی بزرگ از بیکاری، صنایع خودرو و قطعه سازى کشور را دربر خواهد گرفت.
طبق وعده خودروسازان، افزایش قیمت محصولات متناسب با حاشیه بازار، مزایایی به نفع مصرف‌ کنندگان دارد، هرچند در کوتاه‌ مدت شوکی بزرگ به آنها وارد خواهد کرد. این شوک به خصوص دامان ثبت‌ نام ‌کنندگانی را می‌ گیرد که قراردادهای ما بین آنها و خودروسازان براساس قیمت روز محصول، منعقد شده و بنابراین مجبورند محصولات پیش‌ خریدی را با قیمت روز تحویل بگیرند.

در این زمینه نیز به نظر می رسد که شرکت های خودروسازی قصد دارند تا خودروهای ثبت نامی را با اختلاف قیمت به خریداران تحویل دهند و بدین شیوه از سرازیر شدن سیل مشتریان انصرافی به شرکت ها جلوگیری نمایند. حالا باید منتظر ماند و دید که نظر شورای رقابت در مورد قیمت 29 میلیونی پراید وانت چه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • فرشاد
    فرشاد | ۱۲ دی ۱۳۹۷

    حالا باز حجوم ببرید بخرید! بیزارم از این مملکت و مردمش...

  • Milad Ebadi
    Milad Ebadi | ۱۰ دی ۱۳۹۷

    دلخوش به این مقدار نباشید !!!

  • robatim2
    robatim2 | ۷ دی ۱۳۹۷

    گینه بیصاحب اینجاست یک عده دزد و زورگو شدن خودرو ساز و اشغالهایی که در هیچ جای دنیا حتی یک مشتری هم نداره به ماها میندازن با قیمت دلخواهشون هر روزم عوارض گمرکی رو زیاد میکنن‌،، بچه هاشون همه با سرمایه های ملت دنبال کیفشونن توی امریکا و اروپا و مطمنا هیچ کدومشون سوار این فرغونهای ساخت خودشون نمیشن ،،اینا برای ما تصمیم میگیرن ،و مطمنا برای ما هیچ ارزشی قایل نیستن ،،،واگرنه برای هر چی با ملتشون مشورت میکردن نه غرب چون ملت بی ارزشن دنبال غرب میرن و مطمنا الانم ملت اینو فهمیدن،،،

  • Newnoor
    Newnoor | ۶ دی ۱۳۹۷

    راه حل
    1 . نخرید
    2. از پیش فروشهای خریدلری شده انصراف بیدید
    3. اگه گفتن ورشکستگی ، خب بزارید ورشکست بشه بالاخره این غده چرکی رو یه روزی باید جراحی کرد، 40 ساله داریم کشته می دیم به خاطر خودرو بی کفیت همش تقصیر جاده نیست همش تقصیر راننده نیست! خدا وکیلی کدام ایرانی هست که به خاطر تصادف داغ ندیده خدا وکیلی آمار تصادفات رو نگاه کنید

    • Tvshop110
      Tvshop110 | ۷ دی ۱۳۹۷

      فقط یه چیز مهم.
      یکی از مهره های اصلی گرونی خودرو سایت های رایگان اگه های تبلیعاتی هستش. مثل دیوار و باما و شیپور و بوق و... آقا هرکی هر قیمتی که دلش میخواد میذاره. بقیه هم‌اونو نگاه میکنن میذارن‌ کلا بذاربذار. با قیمتای نجومی و هجومی‌. پراید ۴۲ الان چانگانو ۱۶۰ اگهی کردن ینی از دیشب که سایپا گفته گرون شد. خب تو گرون میکنی دلالاهم گرون میکنن بازم قیمت بازار و کارخونه اختلافش سرجاشه داداچ. نکن فدات شم . این دیوار و باید خراب کرد ناموسنگ.

      • Tvshop110
        Tvshop110 | ۷ دی ۱۳۹۷

        سایت دیوار منظورم بودا. برندترید سیاسیش کنید خدا وکیلی. اصلا گی بخِررم برید بخرید برید بخرید. بچه ها بریم پِرررررراید بِخریییم چقد خووووبه چقد مرغوبه بریم بریم کولرم داره بریم. شوشه هاشم برقیه میره بالا. پایینم میاد شوشه هاش. چراغاشم نور میده. بوقششششم صدا میده. بریم? ? ? ? ? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی