ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برون‌سپاری خدمات مالیاتی به کافی‎نت‌ها
تکنولوژی

اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران: خدمات مالیاتی به کافی‌نت‌ها سپرده شود

اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با ارسال نامه‎ای از ریاست سازمان امور مالیاتی کشور درخواست کرد تا بخشی از خدمات سازمان مالیاتی به کافی‎نت‎های تحت پوشش اتحادیه واگذار شود؛ چراکه کافی‌نت‌ها به این امور آشنا ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۵

اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با ارسال نامه‎ای از ریاست سازمان امور مالیاتی کشور درخواست کرد تا بخشی از خدمات سازمان مالیاتی به کافی‎نت‎های تحت پوشش اتحادیه واگذار شود؛ چراکه کافی‌نت‌ها به این امور آشنا هستند و درصورتیکه این خدمات به آنها واگذار نشود حدود ۵ هزار نفر در شهر تهران بیکار خواهند شد.

«سید مهدی میر مهدی» رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران می‌گوید در حال حاضر حدود ۷۰۰ واحد کافی‎نت در شهر تهران فعالیت می‎کنند که بیشترین کار آنها مرتبط با موارد مالیاتی است. در همین رابطه میرمهدی از ریاست سازمان امور مالیاتی کشور درخواست کرد تا براساس قانون مالیات‎های مستقیم واگذاری خدمات سازمان را به کافی‎نت‎های تحت پوشش اتحادیه فناوران در نظر بگیرد:

«سازمان امور مالیاتی مصمم به اجرای آیین‎نامه اجرایی ماده ۲۱۹ قانون مالیات‎‌های مستقیم است. در این رابطه در نظر دارد تا امورات مالیاتی را به جامعه مشاوران سازمان که همان پرسنل بازنشسته سازمان امور مالیاتی هستند، واگذار کند. یعنی دوباره نیروهای بازنشسته خود را بکار بگیرد.»

سازمان امور مالیاتی کشور در حالی می‎خواهد امورات مالیاتی را به مشاوران بازنشسته خود واگذار کند که در صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات دفاتر خدمات حضوری و غیر حضوری اینترنت (کافی نت) وجود دارد و حدود ۹۰ درصد آنها افراد باسواد و با تحصیلات عالی کامپیوتری و حسابداری هستند.

برون‌سپاری خدمات مالیاتی به کافی‎نت‌ها

میرمهدی معتقد است تمام فعالان کافی‎نت‎ها نسبت به قوانین امور مالیاتی مانند ارسال نامه مالیاتی، دریافت کد اقتصادی، ثبت‎نام در سازمان امور مالیاتی و تشکیل پرونده، ارسال اظهارنامه ارزش افزوده و ارسال لیست حقوق آشنا بوده و در این مورد دانش لازم را دارند: «با توجه به دانش مالیاتی فعالان کافی‎نت‌ها، از ریاست سازمان امور مالیاتی کشور درخواست کرده‎ایم تا هنگام واگذاری خدمات سازمان امور مالیاتی کافی‎نت‎ها را در نظر بگیرند. زیرا در صورت دیده نشدن این واحدها شاهد بیکار شدن حدود ۵ هزار نفر فقط در شهر تهران خواهیم بود.»

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری سازمان امور مالیاتی بتوان به این افراد جوان و تحصیلکرده خدماتی را جهت رونق کسب و کارشان ارائه کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی