ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سخت افزار گوگل
تکنولوژی

سود ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ دلاری گوگل از فروش سخت‌افزار در سال ۲۰۱۸

حوزه سخت افزار گوگل که شامل محصولات متنوعی نظیر گوشی های پیکسل و اسپیکر هوشمند می شود، طی سال گذشته ۳ میلیارد دلار سود عاید این غول فناوری کرده است. بر اساس برآوردهای موسسه تحقیقاتی RBC ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

حوزه سخت افزار گوگل که شامل محصولات متنوعی نظیر گوشی های پیکسل و اسپیکر هوشمند می شود، طی سال گذشته ۳ میلیارد دلار سود عاید این غول فناوری کرده است.

بر اساس برآوردهای موسسه تحقیقاتی RBC میزان دقیق این سود ۲.۹۸ میلیارد دلار بوده که ۱.۷۸ میلیارد آن مدیون موبایل های پیکسل، لپ تاپ پیکسل بوک و تبلت اسلیت است.

نکته جالب رشد قابل توجه فروش دستگاه های هوم طی چند سال گذشته است. این گجت ها در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۹ میلیون دلار سود به همراه داشتند که با پیشرفتی حیرت آور در سال جاری به ۸۴۷ میلیون دلار رسیده است. در نهایت نوبت به دستگاه های نست و کروم کست می رسد که به ترتیب سود ۲۴۵ میلیون و ۱۱۰ میلیون دلاری به همراه داشته‌اند. درآمدها نیز روندی مشابه را طی کرده؛ بدین ترتیب که درآمد بخش پیکسل و دستگاه های هوم در سال ۲۰۱۸ به ترتیب برابر ۳.۴۲ میلیارد و ۳.۳۹ میلیارد دلار عنوان شده است. دلیل سود کمتر بخش هوم نسبت به پیکسل به قیمت کمتر آنها برمی گردد که حاشیه سود کمتری را عاید کمپانی سازنده می کند.سخت افزار گوگلپیشرفت های حوزه سخت افزار گوگل به همینجا ختم نمی شود و تحلیلگران ۲۰۱۹ را نیز سال موفقی برای این حوزه از کسب و کار غول فناوری پیش بینی کرده اند. برآوردهای RBC حاکی از این است که در سال آینده بخش سخت افزاری این شرکت به سود ۴.۳۰ میلیارد دلاری دست پیدا می کند که ۲.۱۹ میلیارد آن از برند پیکسل ناشی می شود. دستگاه های هوم نیز با ادامه روند کنونی به سود ۱.۶۴ میلیاردی دست پیدا خواهند کرد.

این رشد تا سه سال آینده ادامه خواهد داشت اما در ۲۰۲۱ سرعت آن کندتر خواهد شد. طی این مدت درآمد بخش هوم از پیکسل سبقت گرفته و تا ۲۰۲۱ به همان صورت باقی خواهد ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی