ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح سامسونگ برای پهپاد تاشو خبر از احتمال ورود این شرکت به بازار پهپادها می دهد

پتنت مرتبط با یک پهپاد تاشو خبر از احتمال ورود سامسونگ به حوزه پهپادها می دهد. این پتنت که درخواست آن به اداره پتنت ها و علائم تجاری ایالات متحده ارائه شده شاید نشان از ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۴

پتنت مرتبط با یک پهپاد تاشو خبر از احتمال ورود سامسونگ به حوزه پهپادها می دهد.

این پتنت که درخواست آن به اداره پتنت ها و علائم تجاری ایالات متحده ارائه شده شاید نشان از این داشته باشد که احتمالاً سامسونگ اولین سازنده گوشی های هوشمند خواهد بود که به طور جدی به حوزه بازار پهپادها ورود می کند.

این پهپاد می تواند به عنوان یک ابزار جانبی برای گوشی های سری گلکسی شرکت کره ای کاربرد داشته باشد. پهپاد مورد بحث بازوهایی تاشو دارد و چندین حسگر را در خود جای داده است. علاوه بر حسگر دوربین شامل حسگرهای ژیروسکوپ، نور، فشارسنج، قطب نما، مافوق صوت، دما و ماورای بنفش است.

پهپاد سامسونگ

بازوها می توانند در بدنه پهپاد سامسونگ جمع شوند. علاوه بر این ها به فناوری هایی از جمله کنترل بیسیم با استفاده از گوشی هوشمند، تبلت یا کامپیوتر شخصی مجهز است. بر اساس آنچه سامسونگ اعلام کرده این پهپاد می تواند با هر دستگاه الکترونیکی از جمله لوازم خانگی از قبیل ماشین لباسشویی و یا یخچال کنترل شود.

اما اگر به ساختار پهپاد سامسونگ نگاه کنیم متوجه می شویم که از از دو بخش تشکیل شده که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا یک ساختار واحد و جمع و جور را شکل دهند. مشابه با دیگر اپلیکیشن های کنترل پهپادها، سامسونگ هم کنترل های مشابه با جوی استیک را برای آن در نظر گرفته که به شکل مجازی در نمایشگر گوشی نشان داده می شود.

پهپاد سامسونگ

سامسونگ در پتنت اشاره کرده که در حالی که به طور معمول وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین برای استفاده های نظامی طراحی می شوند اضافه کردن حسگر دوربین به پهپاد موجب می شود در بازارهای تجاری هم با اقبال مواجه شود.

بر اساس گزارش ها سامسونگ از سال 2016 چندین پتنت مرتبط با فناوری ها و طراحی پهپادها را ارائه داده است. مورد اخیر، پنجمین پتنت مرتبط با پهپاد سامسونگ در سال جاری میلادی به شمار می رود.

بر اساس گزارش شرکت تحلیلگر بازار IDC صنعت پهپادها در سطح جهان نرخ رشد مرکب سالانه 30.6 درصدی را تجربه کرده و تا سال 2022 به ارزشی معال با 29.5 میلیارد دلار دست پیدا خواهد کرد.

(تصویر مطلب تزئینی است و مرتبط با پهپاد سامسونگ نیست).

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی