ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حفره سایوز
علمی

گمانه زنی تازه در مورد حفره مرموز روی سایوز؛ منفذ از داخل ایجاد شده

Sergei Prokopyev از فضانوردان روسیه است که اخیرا اعلام داشته حفره مرموز ایجاد شده در کپسول سایوز که روی ایستگاه فضایی بین المللی سوار شده از داخل ایجاد شده است و اشیاء بیرونی نقشی در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

Sergei Prokopyev از فضانوردان روسیه است که اخیرا اعلام داشته حفره مرموز ایجاد شده در کپسول سایوز که روی ایستگاه فضایی بین المللی سوار شده از داخل ایجاد شده است و اشیاء بیرونی نقشی در پیدایش آن نداشته اند.

Prokopyev یکی از دو فضانوردی بود که در جریان پیاده روی بی سابقه خود در دسامبر امسال متوجه این حفره شد. در واقع دانشمندان در تاریخ ۲۹ آگست امسال متوجه تخلیه فشار در ایستگاه فضایی بین المللی شدند و بعد از بررسی هایشان به وجود حفره ای ۲ میلیمتری در کپسول سایوز پی بردند. آنها به سرعت حفره را با کمک چسب مسدود کردند و ناسا نیز این اطمینان خاطر را داد که دیگر جان هیچیک از ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی در خطر نیست.

از آن زمان به بعد کارشناسان ناسا به بررسی تصاویر دریافتی از حفره سایوز پرداختند و متوجه شدند که منفذ از طریق یک مته و از داخل ایجاد شده است. فضانوردان ناسا حتی این گمانه زنی را مطرح کردند که حفره عمدا در بدنه سایوز ایجاد شده اما اتهامی را مستقیما علیه افراد مستقر در ایستگاه مطرح نکردند.

روسیه هرگونه تلاش برای خدشه دار کردن اعتبار فضانوردان روس و آمریکایی را رد کرده است

یوری بوریسف معاون وزیر دفاع و صنایع فضایی روسیه شدیدا هرگونه تلاش برای خدشه دار کردن اعتبار فضانوردان روسی و یا آمریکایی را رد کرد.

این حفره همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم در جریان یکی از راهپیمایی های Prokopyev و اولگ کونونیکو (فضانورد دیگر روس) در تاریخ ۱۱ دسامبر کشف شد و برای این منظور لازم بود که آنها پوشش محافظ در برابر شهاب سنگ را از روی بدنه کپسول باز کنند.

در حال حاضر جزئیات بیشتری در این رابطه در دست نیست و نمی دانیم که این حفره در زمین ایجاد شده یا در فضا. پابلو دی لئون پروفسور طراحی لباس فضانوردی در دپارتمان مطالعات فضایی دانشگاه شمال داکوتا در همین رابطه پیشتر اظهار داشت که به خاطر میکروگرانش ایجاد چنین حفره ای در فضا کاری بس دشوار است. به همین خاطر Prokopyev هرگونه اظهار نظر دیگر در این باره را منوط به انجام تحقیقات بیشتر در رابطه با زمان ایجاد شدن حفره کرد.

Prokopyev در ادامه چنین گفت:

بنابراین با وجود آنکه این اطلاعات نسبتا جدید هستند اما تغییر زیادی را در این مساله ایجاد نمی کنند و ما همچنان نمی دانیم این حفره چه زمانی و توسط چه کسی ایجاد شده و بررسی ها در این باره همچنان ادامه دارد.

او همچنین احتمال ایجاد این حفره سایوز توسط یکی از فضانوردان را مردود دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی