ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خنثی سازی بمب
تکنولوژی

ارتش بریتانیا به ربات‌ پیشرفته خنثی‌سازی بمب مجهز شد

خنثی سازی بمب یکی از پرمخاطره‌ ترین مشاغل است و برای حفظ جان فعالان این حوزه تا کنون ابزارهای مختلفی ابداع شده که اغلب نقش واسط را بین متخصص خنثی سازی و بمب ایفا می ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

خنثی سازی بمب یکی از پرمخاطره‌ ترین مشاغل است و برای حفظ جان فعالان این حوزه تا کنون ابزارهای مختلفی ابداع شده که اغلب نقش واسط را بین متخصص خنثی سازی و بمب ایفا می کنند.

اخیرا وزارت دفاع بریتانیا از تحویل چهار ربات خنثی سازی بمب مدرن به ارتش خبر داده که نه تنها نقش واسط را بین بمب و متخصص بازی می کنند بلکه قادر به ارائه بازخورد فیزیکی پیشرفته نیز هستند.

بازخورد فیزیکی از طریق یک دستگیره امکان حس کردن آنچه که بازوی رباتیک در دست گرفته یا لمس می کند را برای اپراتور میسر می سازد. خنثی سازی بمب علاوه بر آرامش روانی و مهارت به حس کردن کامل خود بمب و محیط اطراف آن نیاز دارد و به همین خاطر کمپانی Harris هزینه زیادی را صرف توسعه بازخورد فیزیکی پیشرفته کرده است.خنثی سازی بمب

این چهار ربات که  T7 نام دارند، تنها بخش کوچکی از سفارشات ارتش بریتانیا به شرکت توسعه دهنده ربات مذکور است. از دیگر قابلیت های T7 یک میلیون پوندی می توان به دوربین های HD و سازگاری با مسیرهای مختلف اشاره کرد.

این ربات ها قبل از تحویل به ارتش ۸ هفته آزمایش سخت را پشت سرگذاشته اند که شامل ماموریت های نظامی، حمل بار، کارایی و غیره بوده است. سرهنگ «زک اسکات»، رییس بخش خنثی سازی مهمات انفجاری می گوید:

T7 با بهره گیری از فناوری پیشرفته سطح کارایی و تحرک بی‌سابقه ای را در اختیار  اپراتورها قرار می دهد. این ربات تغییر مهمی را در قابلیت های پرسنل ما ایجاد کرده و به نجات جان افراد کمک می کند.

بر اساس قرار داد ۷۰ میلیون دلاری بین وزارت دفاع بریتانیا و کمپانی Harris پنجاه و پنج دستگاه دیگر از این ربات در اختیار ارتش قرار خواهند گرفت. ارتش این کشور مدتی قبل یکی بزرگترین رزمایش های رباتیک تاریخ را صورت داد که طی آن ده ها نمونه از فناوری های آینده نگرانه مورد بررسی قرار گرفتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی