ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رفع فیلتر توییتر
تکنولوژی

نماینده مجلس: توییتر باید رفع فیلتر شود؛ نباید هنر ما محدودیت و مسدودیت باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه توئیتر باید رفع فیلتر شود گفت فیلتر راه حل و راهکار حل مشکلات فضای مجازی نیست بلکه به عنوان ابزار کنترلی موقت می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه توئیتر باید رفع فیلتر شود گفت فیلتر راه حل و راهکار حل مشکلات فضای مجازی نیست بلکه به عنوان ابزار کنترلی موقت می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

«احمد مازنی» در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه فیلترینگ فضای مجازی کاربرد موقت دارد، تصریح کرد: دانش و تحول در حوزه فضای مجازی با چنان سرعتی پیش می‌رود که ما به هیچ وجه نمی‌توانیم جلودار آن باشیم چه برسد به اینکه بخواهیم آن را فیلتر و تعطیل کنیم. او با اشاره به اینکه فضای مجازی خود را بر ما تحمیل کرده‌است، به خانه ملت گفت:

«اصرار برای فیلترینگ فضای مجازی راه به جایی نخواهد برد و راه حل رفع مشکلات فضای مجازی و سایبری استفاده درست، تولید محتوای مناسب و وضع قوانین و مقررات برای پیشگیری از تهدیدها و آسیب‌های ناشی از آن است. فضای مجازی فرصتی است که باید از آن استفاده کرد. بنده به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و عضو شورای عالی فضای مجازی تاکنون هیچ گزارش رسمی حاکی از موفقیت فیلترینگ فضای مجازی مشاهده نکردم مگر گزارشاتی از حملات سایبری که به نام ایران تمام می‌شود. در حالیکه حملات از جانب کشورهای سازنده فیلترشکن‌ها بوده بنابراین آثار منفی فیلترینگ بیش از آثار مثبت آن است.»

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید می‌کند که ما چه موافق فیلترینگ فضای مجازی باشیم چه نباشیم به هیچ وجه امکان کنترل آن وجود ندارد البته هیچ کشوری نیز در این زمینه موفق نشده است. مازنی معتقد است که باید قوی تر و علمی تر با این مساله برخورد شود تا بتوان تهدیدهای آن را تبدیل به فرصت کرد و از فرصت ها حداکثر بهره برداری را برای رشد و توسعه کشور داشت.

رفع فیلتر توییتر

این نماینده مجلس، یاد آور شد که فیلتر فضای مجازی باید به صورت موقت باشد و چارچوب‌هایی برای آن تعریف شود، به عنوان مثال در برخی موارد می‌توان نگاه جریمه‌ای داشت به گونه‌ای که برای استفاده‌های نامشروع و غیرقانونی جرائمی پیش‌بینی شود اما مسدود کردن راهکار و راه حل مناسبی نیست:

«متاسفانه فضای مچ‌گیری در کشور وجود دارد که هر فردی بر اساس مواضع جناحی خود فرافکنی می‌کند و مسئولیت پذیر نیست در این رابطه همگی باید در چارچوب قانون مسئولیت پذیر باشیم؛ در رابطه با فیلترینگ فضای مجازی در حاکمیت، مسئولان و مردم مخالفان جدی وجود دارد البته این روزها شاهد ارسال پیامک‌های فراوان از طرف کسانی هستیم که اصرار به فیلترینگ اینستاگرام و سایر پیام رسان‌ها دارند که اگر چه شاید عده قلیل و اندکی باشند اما بخشی از جامعه هستند. برخی مقامات برای استفاده از اینترنت، فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای مجوزهایی دارند اما برای مردم این موضوع قابل قبول نیست در واقع اگر فضای مجازی بد است باید برای همه باشد اگر خوب است باید برای همه باشد البته می توان برای استفاده شرط سنی گذاشت اما اینکه برای تمامی مردم ممنوعیت ایجاد کرد و مقامات از این ظرفیت استفاده کنند قابل قبول نیست.»

مازنی با تاکید براینکه توئیتر باید رفع فیلتر شود، گفت که شرایط استفاده از آن باید برای مردم فراهم شود و محدودیت باید در رابطه با موضوعات خلاف شرع و اخلاق یا ایجاد سایت و فضاهایی در این راستا بوده و مانند دنیا جرائمی تعریف و پیش بینی شود؛ تمامی کشورها بر اساس سن و موضوع جرائمی را تعریف می کنند اما ایجاد محدودیت به هیچ وجه جوابگو نیست زیرا در حال حاضر همه در توئیتر حضور دارند و فعال هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه ارزش ها باید بر جامعه حاکم شود و راه حل ایجاد محدودیت نیست، گفت: «محدودیت ها باید در چارچوب قانون و با رعایت حقوق شهروندی باشد؛ هنر ما نباید محدودیت و مسدودکردن باشد بلکه باید بتوان نرم های قانونی مناسب را ارائه کرد تا مردم در فضایی که امنیت داشته باشند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۵ دی ۱۳۹۷

    مگه هنر دیگه ای هم دارید؟

  • Ali M
    Ali M | ۵ دی ۱۳۹۷

    هنر شما فقط ریدن تو زندگی مردم و مملکته

  • ramin20i
    ramin20i | ۵ دی ۱۳۹۷

    هرچی میکشیم از دست امثال شما میکشیم که
    برای ظاهر دارین حرف میزنین

مطالب پیشنهادی