ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دانلود درایور
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی شش نرم افزار کاربردی برای دانلود درایور های ویندوز 10

وقتی سیستم عامل کامپیوتر را نصب می‌کنید، پیش از هرچیز برای استفاده‌ی حداکثری از قابلیت‌های آن باید به نصب درایور‌های مربوط به سخت افزار‌ها بپردازید. این درایور‌ها در واقع دستورات نرم افزاری خاصی هستند که ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

وقتی سیستم عامل کامپیوتر را نصب می‌کنید، پیش از هرچیز برای استفاده‌ی حداکثری از قابلیت‌های آن باید به نصب درایور‌های مربوط به سخت افزار‌ها بپردازید. این درایور‌ها در واقع دستورات نرم افزاری خاصی هستند که به سخت افزار اجازه می‌دهند بهترین عملکرد از خود نمایش دهند.

عموما لپ‌تاپ‌ها و قطعات سخت افزاری همراه با DVD های مربوط به نصب درایور‌ها عرضه می‌شوند. اما با گذشت زمان، این دستورات نرم افزاری باید به روزرسانی شوند تا با جدیدترین متد‌های سیستم عامل هماهنگ باشند. یافتن تک تک این درایور‌ها  کاری طاقت فرسا خواهد بود، اما جالب است بدانید که نرم افزار‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند در این زمینه کار شما را بسیار راحت کنند.

در این مطلب قصد داریم به معرفی ۶ نرم افزار برای دانلود درایور‌های ویندوز 10 بپردازیم که کاملا رایگان هستند و با دانلود هرکدام از آن‌ها می‌توانید هر لحظه جدیدترین به روزرسانی‌های درایور‌های خود را دریافت نمایید. با ما همراه باشید.

Driver Booster

دانلود درایور

اولین نرم افزار پیشنهادی ما درایور بوستر نام دارد. این اپلیکیشن از همه‌ی نسخه‌های ویندوز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به راحتی درایور‌های مورد نیاز قطعات سخت افزاری مختلف کامپیوتر را پیدا کند.

درایور بوستر می‌تواند به طور خودکار برای دانلود آپدیت درایور‌ها برنامه ریزی شود. وقتی یک به روزرسانی جدید عرضه شود، به راحتی می‌توانید با استفاده از این نرم افزار آن را دریافت نمایید و دیگر نیازی نیست برای دانلود نسخه‌ی جدید درایور عرضه شده از مرورگر استفاده کنید.

قبل از هر دانلود تغییرات اعمال شده روی نسخه‌ی جدید درایور‌ها قابل مطالعه خواهد بود و این امکان را دارید که از تغییرات پیش رو مطلع شوید. یکی از مزیت‌های این اپلیکیشن، ایجاد نقطه‌‌ی بازگشت در کامپیوتر است تا اگر در حین نصب هرکدام از درایور‌ها مشکلی پیش بیاید، اطلاعات شما از دست نرود و سیستم عامل بتواند مجددا مورد استفاده قرار بگیرد.

در بخش تنظیمات این اپلیکیشن گزینه‌ای وجود دارد که با فعال کردنش همه‌ی دانلود‌ها را در پس زمینه انجام خواهند شد. استفاده از اکثر امکانات این اپلیکیشن به صورت رایگان فراهم شده اما درایور بوستر به طور مداوم از شما می‌خواهد که نسخه‌ی پولی آن را دریافت کنید. موضوعی که با گذشت زمان کمی آزار دهنده خواهد شد.

Free Driver Scout

دانلود درایور

یکی دیگر از نرم افزار‌های بسیار خوب در زمینه‌ی دانلود درایور‌های ویندوز، درایور اسکوت نام دارد. این نرم افزار همانطور که از بخش Scout نامش پیداست، به صورت کاملا خودکار درایور‌های مورد نیاز سیستم عامل را پیدا می‌کند و در صورت وجود بروزرسانی نسبت به آپدیت آن‌ها اقدام خواهد کرد.

یکی از ویژگی‌های خوب این نرم افزار، امکان ریستور کردن و بازگرداندن نسخه‌های قدیمی‌تر درایور‌هاست. به این شکل که در صورت بروز هرگونه مشکل بعد از نصب درایور جدید، می‌توانید آن را به حالت قبلی خود بازگردانید.

با استفاده از درایور اسکوت می‌توانید به ایجاد برنامه ریزی برای دانلود و نصب بازی‌ها هم اقدام کرده و به عوان مثال برخی از دانلود‌ها را به نیمه شب موکول نمایید.

البته نرم افزار یاد شده عاری از ایراد هم نیست. Free Driver Scout به کرات سعی می‌کند تا کاربران را نسبت به نصب نرم افزار‌های شخص ثالث بیهوده ترغیب نماید. موضوعی که با گذشت زمان کمی آزار دهنده خواهد شد.

Driver Pack Solution

دانلود درایور

درایور پک سولوشن شاید نامی آشنا برای ما باشد. یکی از نرم افزار‌های بسیار خوب و معروف در زمینه‌ی پیدا کردن درایور‌ها. این نرم افزار با طراحی منحصر به فرد در رابط کاربری خود می‌تواند بهترین تجربه را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

اپلیکیشن یاد شده از دانلود درایور‌ها به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند و همچنین به طور خودکار به نصب آن‌ها می‌پردازد. بنابراین نیازی نیست که پس از دانلود شما نصب درایور‌ها را انجام دهید. وقتی برای اولین بار این نرم افزار را باز کنید، به شما آخرین به روزرسانی‌های مربوط به هرکدام از درایور‌ها نمایش داده خواهد شد و تنها کاری که باید انجام دهید یک کلیک و شروع دانلود است.

علاوه بر این، درایور پک سولوشن دارای بخشی متمایز از دیگر نرم افزار‌های این چنینی است که به شما با توجه به سیستمی که دارید، پیشنهاد می‌کند که از چه نرم افزار‌هایی استفاده کنید. مثلا مرورگر مناسب را پیشنهاد می‌کند. دانلود این نرم افزار‌ها نیز از طریق درایور پک سولوشن امکان پذیر است.

از مشکلات این نرم افزار البته باید به هنگ کردن مداوم محیط کاربری و عدم پشتیبانی از برنامه ریزی برای انجام اسکن‌ها اشاره کرد.

Snappy Driver Installer

دانلود درایور

اسنپی دراویر یکی دیگر از نرم افزار‌های دانلود درایور ویندوز به شمار می‌رود که به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است.

امکان دانلود و نصب خودکار و همزمان چند دراویر از ویژگی‌های قابل توجه این اپلیکیشن محسوب می‌شود. بعد از به پایان رسیدن دانلود‌ها، اسنپی درایور به شما امکان نصب درایور‌ها را می‌دهد که هم به صورت آنلاین و هم آفلاین انجام می‌پذیرد.

کار با اسنپی درایور بسیار ساده و آسان است و از مزیت‌های اصلی آن می‌توانیم به امکان ذخیره سازی درایور‌های دانلود شده روی هارد درایو‌های خارجی اشاره کنیم.

این نرم افزار به طور کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و فاقد تبلیغات است، سرعت دانلود را محدود نمی‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا هر زمانی که نیاز داشتند و به هر تعدادی که نیاز دارند درایور‌ها را دانلود نمایند.

Driver Talent

دانلود درایور

نرم افزار درایور تلنت (که پیش از این تحت عنوان DriveTheLife شناخته می‌شد) یک اپلیکیشن کاربرپسند در زمینه‌ی دانلود درایور‌های ویندوز محسوب می‌شود که به خاطر سادگی در استفاده و نداشتن هیچگونه پیچیدگی مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

نصب این نرم افزار با سرعت بسیار بالایی انجام می‌پذیرد. این نرم افزار نه تنها به دانلود نسخه‌ی جدید درایور‌های نصب شده می‌پردازد، بلکه می‌تواند تشخیص دهد که کدام درایور به درستی کار نمی‌کند و با دانلود فایل‌های جدید آن‌ها را اصلاح می‌نماید.

سایز هرکدام از درایو‌ها در کنار جزئیات بیشتر شامل نسخه و زمان عرضه‌ی آپدیت برای کاربران به نمایش گذاشته می‌شود. نسخه‌ی دیگری از اپلیکیشن وجود دارد که به صورت آفلاین درایور‌ها را روی سیستم عامل نصب می‌نماید.

البته درایور تلنت هم مثل خیلی از نرم افزار‌های رایگان دیگر به دانلود نصب اپلیکیشن‌های بی ربط می‌پردازد که در طول استفاده از این اپلیکیشن آزار دهنده خواهد بود.

DriversCloud

دانلود درایور

درایورز کلاود (پیش از این با نام Ma-Config شناخته می‌شد) یک وب سرویس رایگان است که اطلاعات کاملی راجع به نرم افزار‌ها و سخت افزار‌های موجود در سیستم عامل شما پیدا می‌کند که در این بین درایور‌های کامپیوتر نیز وجود دارند.

این کار با دانلود و نصب یک نرم افزار کم حجم اتفاق می‌افتد و به مرورگر اجازه می‌دهد تا اطلاعات کامپیوتر شما را در زمینه‌ی سخت افزار‌های مورد استفاده و نرم افزار‌ها به دست بیاورد و برای درایورز کلاود ارسال کند.

هر زمان که نیاز داشتید یکی از درایور‌های خود را آپدیت کنید، می‌توانید اطلاعات کامل آن را از طریق این وب سرویس مشاهده نمایید. بیشتر نسخه‌های ویندوز امکان استفاده از این وب سرویس را دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • alinah
    alinah | ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

    Get a driver updater software to update all types of drivers from here- https://wethegeek.com/best-driver-update-software/

  • Davood baghery
    Davood baghery | ۶ دی ۱۳۹۷

    من
    از Driver.Magician استفاده میکنم خیلی راضیم

  • Samenta Samenta
    Samenta Samenta | ۵ دی ۱۳۹۷

    www.samenta.ir آموزش های برنامه نویسی

  • Samenta Samenta
    Samenta Samenta | ۵ دی ۱۳۹۷

    :apple: :apple: :apple: :apple:

مطالب پیشنهادی