ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون XR در ماه اول یک سوم از کل فروش آیفون ها را به خود اختصاص داد

همان طور که می دانید اپل دیگر آمار فروش آیفون های خود را منتشر نمی کند و به همین خاطر برای آگاهی از عملکرد مدل های جدیدی مانند آیفون XR و آیفون XS باید به ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

همان طور که می دانید اپل دیگر آمار فروش آیفون های خود را منتشر نمی کند و به همین خاطر برای آگاهی از عملکرد مدل های جدیدی مانند آیفون XR و آیفون XS باید به ارقام ارائه شده توسط تحلیلگران بازار بسنده کنیم.

مؤسسه CIRP هم یکی از همین تحلیلگران است که در زمینه تخمین میزان فروش محصولات مختلف (از جمله آیفون) فعالیت داشته و حالا در جدیدترین گزارش خود، آمار فروش انواع آیفون ها را در ماه های سپتامبر 2016 و 2017 و نوامبر 2017 و 2018 به صورت درصدی منتشر کرده است.

آیفون XR

طبق آمار موجود، آیفون XR توانسته به تنهایی 32 درصد از کل فروش گوشی های اپل (در یک ماهه اول عرضه خود) را رقم بزند و مدل های XS و XS Max هم جمعاً 35 درصد فروش را به خود اختصاص داده اند.

مدل های جدید آیفون امسال 67 درصد از کل فروش را به خود اختصاص دادند

کمپانی اپل امسال رویکردی متفاوت نسبت به سال گذشته اتخاذ کرد و ابتدا دو مدل گران قیمت خود را روانه بازار نمود؛ با این کار مشتریان وفادار iOS زودتر از گذشته قادر به خرید آیفون های رده بالا شدند. شرکت ساکن کوپرتینو حدود یک ماه بعد محصول ارزان تر خود آیفون XR را هم عرضه کرد که بر خلاف برخی پیش بینی ها، با استقبال قابل توجهی مواجه شد.

لازم به ذکر است که اپل سال گذشته ابتدا آیفون 8 و 8 پلاس را روانه بازار کرد و برای افزایش هیجان مشتریان، عرضه آیفون 10 را یک ماه به تعویق انداخت. آیفون 10 (یا همان آیفون X) هم توانست در ماه نخست، 30 درصد از کل فروش گوشی های اپل را به خود اختصاص دهد که حالا این رکورد توسط آیفون XR شکسته شده است.

گفتنی است بنا بر آمار موجود، 82 درصد از خریداران آیفون های جدید پیش از این هم آیفون داشتند و 16 درصد از آنها نیز از پلتفرم اندروید به iOS مهاجرت کرده اند؛ ارقام مذکور برای سال 2017 به ترتیب 86 و 11 درصد بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Sam Anderwood
    Sam Anderwood | ۶ دی ۱۳۹۷

    یه حسی بهم میگه آمارفروش ایفون تن آر شایعس?

  • Sam Anderwood
    Sam Anderwood | ۶ دی ۱۳۹۷

    برای افزایش هیجان مشتریان، عرضه آیفون 10 را یک ماه به تعویق انداخت? ?

مطالب پیشنهادی