ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

سامسونگ در CES 2019 از ۸ پروژه‌ی هوش مصنوعی خود رونمایی می‌کند

مراسم CES 2019 از ۱۸ دی ماه آغاز می‌شود و تا بیست و دوم اولین ماه زمستانی ادامه خواهد داشت. این مراسم که در شهر لاس وگاس ایالات متحده برگزار می‌شود میزبان جدید‌ترین ایده‌ها در ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۲۶

مراسم CES 2019 از ۱۸ دی ماه آغاز می‌شود و تا بیست و دوم اولین ماه زمستانی ادامه خواهد داشت. این مراسم که در شهر لاس وگاس ایالات متحده برگزار می‌شود میزبان جدید‌ترین ایده‌ها در زمینه‌ی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء خواهد بود. مراسم یاد شده میزبان شرکت‌های قابل توجهی است که یکی از آن‌ها غول کره‌ای یعنی سامسونگ خواهد بود. شرکت کره‌ای اعلام کرده که قصد دارد از ۸ پروژه‌ی خود از C-Lab (آزمایشگاه خلاق) رونمایی کند. بسیاری از این پروژه‌ها ارتباطی با تلفن‌های هوشمند ندارند اما چند پروژه مثل aiMo و MEDEO به تلفن‌های هوشمند مربوط خواهند شد.

سامسونگ با استفاده از aiMo قصد دارد صداهای ASMR (به احساس تحریک حسی یا مورمور شدن لذت‌بخش و آرامش‌بخشی در سر و بدن اشاره دارد که با تماشای ویدئوهایی با مضمون نجوا در گوش، شانه کردن مو و ... به فرد تماشا کننده دست می دهد.) بهتری را روی تلفن‌های هوشمند به همراه بیاورد که البته همراه با یک پوشش شبیه گوش انسان خواهد بود که به گوشی متصل می‌شود. سامسونگ می‌گوید aiMo صداهای ASMR واقع گرایانه‌تری را دریافت می‌کند و برای بهره‌مند شدن از آن‌ها نیازی به تجهیزات خاص نیست.

در این بین، MEDEO یک سرویس ضبط و ویرایش همزمان ویدیو خواهد بود که یکی دیگر از پروژه‌های سامسونگ محسوب می‌شود. سرویس یاد شده می‌تواند به طور همزمان به ضبط و ویرایش ویدیو بپردازد و روی تصاویر ضبط شده افکت‌های ویدیویی یا موزیک قرار دهد.

در کنار این دو پروژه‌ی اصلی، سامسونگ به رونمایی از ۶ پروژه‌ی دیگر نیز خواهد پرداخت که دو پروژه در حوزه‌ی تلفن‌های همراه خواهند بود. یکی از آن‌ها SnailSound نام دارد که با استفاده از یک اپلیکیشن و هدفون، سعی می‌کند صداهای مورد علاقه‌ی افراد را ملموس‌تر از بقیه‌ی اصوات به گوششان برساند. این سرویس با استفاده از ارزیابی‌ها روی داده‌های دریافتی خود تشخیص می‌دهد که کاربران از چه صداهایی بیشتر لذت می‌برند و کمک می‌کند تا این صداها برای افراد بیشتر قابل شنیدن باشد.

آخرین پروژه‌ی مربوط به حوزه‌ی تلفن‌های هوشمند یک اپلیکیشن مربوط به عطر و ادکلن است که Perfume Blender نام دارد. با استفاده از این اپلیکیشن کاربران می‌توانند عطر مورد نظر خود را تولید کنند. اپلیکیشن یاد شده بعد از آنکه کاربران از عطر مورد علاقه‌ی خود عکس گرفتند، به آن‌ها پیشنهاد می‌کند که چه ترکیبات دیگری می‌تواند عطر خوش بو تری را برایشان به ارمغان بیاورد.

این اپلیکیشن مواد مورد نیاز افراد را برایشان لیست خواهد کرد و عطر‌هایی که از مشتقات مشابهی استفاده می‌کنند را نمایش می‌دهد. البته برای تولید عطر‌ها شما نیاز به ماشین‌های پیشرفته و گران قیمتی خواهید داشت.

یکی دیگر از پروژه‌های قابل توجه غول کره‌ای سرویس تبلیغات هوشمند برای استریمر‌هاست که Tisplay نام دارد. این سرویس لباس استریمر‌ها را تشخیص می‌دهد و روی لباسشان تبلیغات مختلفی را درج خواهد کرد.

یکی از سه پروژه‌ی دیگر سامسونگ چراغ مطالعه‌ی هوشمند خواهد بود که تشخیص می‌دهد چه نوری برای حالت‌های مختلف افراد مناسب است. پروژه‌ی دیگر نمایشگری هوشمند است که بهترین زاویه‌ی ممکن برای نمایش به کاربران را می‌یابد. در نهایت آخرین پروژه‌ی سامسونگ در CES 2019‌ یک پلتفرم ارائه‌ی اخبار هوشمند خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی