ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رتبه بندی دانشگاه های تایمز
علمی

نوشیرانی بابل بهترین دانشگاه ایران در رتبه‌بندی ۲۰۱۹ تایمز

سیستم رتبه بندی دانشگاه های تایمز یا به صورت مختصر THEWUR یکی از مشهورترین و قدیمی ترین نظام‌های رتبه بندی بین‌المللی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دنیاست که سالانه بیش از ۱۲۵۰ مرکز آموزشی در سراسر جهان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۲

سیستم رتبه بندی دانشگاه های تایمز یا به صورت مختصر THEWUR یکی از مشهورترین و قدیمی ترین نظام‌های رتبه بندی بین‌المللی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دنیاست که سالانه بیش از ۱۲۵۰ مرکز آموزشی در سراسر جهان را از جنبه های متعدد بررسی می کند.

در این رده بندی سیزده شاخص در پنج گروه آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجه بین‌المللی (اساتید، دانشجویان) مورد بررسی قرار گرفته و اغلب نتایج آن روی انتخاب دانشگاه از سوی داوطلبان اثرگذار است. در رتبه بندی دانشگاه های تایمز ۲۰۱۹ رتبه های اول و دوم برای دومین سال متوالی به دانشگاه های آکسفورد و کمبریج اختصاص پیدا کرده است. برای نخستین بار دانشگاه «ییل» توانسته با صعود ۴ پله ای در رده هشتم و میان ده رتبه برتر قرار بگیرد.

عنوان برترین دانشگاه آسیا نیز به چینهوای پکن با رتبه جهانی ۲۲ اختصاص پیدا کرده است. از سوی دیگر ژاپن با ۱۰۳ دانشگاه جایگاه انگلیس به عنوان دومین کشور با بیشترین مرکز حاضر در این لیست را اشغال کرده است. رتبه بندی دانشگاه های تایمز

در بین مراکز آموزشی ایران ۲۹ دانشگاه موفق به راهیابی به لیست شده اند که نوشیروانی بابل با کسب رتبه بین ۳۵۱ تا ۴۰۰ در صدر آنها قرار دارد. در رده دوم دانشگاه های امیرکبیر و کاشان با کسب رده های ۵۰۱ تا ۶۰۰ و رده سوم نیز دانشگاه های علم و صنعت، صنعتی اصفهان، علوم پزشکی مشهد، صنعتی شریف، صنعتی شیراز، تبریز، تهران و علوم پزشکی تهران با رتبه بین ۶۰۱ تا ۸۰۰ قرار گرفته اند.

در رتبه های بعدی هم دانشگاه های شهید مدنی، فردوسی مشهد، گیلان، علوم پزشکی ایران، اصفهان، خواجه نصیر، مازندران، شهید بهشتی، علوم پزشکی شهید بهشتی، شیراز، الزهرا، بیرجند، خوارزمی، شهید باهنر، شاهرود، ارومیه، یزد و زنجان قرار گرفته اند.

با نگاهی به لیست مشخص می شود که مراکز آموزش عالی ایران در شاخص وجه بین المللی عملکرد چندان موفقی نداشته اند. در مجموع تنها ۸۶ کشور موفق به حضور در رتبه بندی دانشگاه های تایمز شده اند و در این میان کشورهای عراق، جاماییکا، نپال، تانزانیا و قزاقستان اولین حضور خود را تجربه می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی