ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

افزایش ۱۰ درصدی عوارض واردات خودرو؛ برنامه تورم زای دولت در لایحه بودجه ۹۸

از خرداد ماه سال جاری خودرو در گروه 4 کالایی قرار گرفته و به همین دلیل از تاریخ ذكر شده ثبت سفارش خودرو ممنوع اعلام شده است. درآمد دولت از محل مالیات بر واردات خودرو ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۷

از خرداد ماه سال جاری خودرو در گروه 4 کالایی قرار گرفته و به همین دلیل از تاریخ ذکر شده ثبت سفارش خودرو ممنوع اعلام شده است.
درآمد دولت از محل مالیات بر واردات خودرو هر ساله در لایحه بودجه پیش بینی می‌ شود و یکی از مواردی بوده که به لحاظ میزان قابل توجه ارز بری از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار بوده است.
در حالی درآمد ۱۰۰ میلیارد تومانی ناشی از افزایش ۱۰ درصدی عوارض واردات خودروها در بودجه لحاظ شده که ردیف مربوط به درآمد از محل واردات خودرو در لایحه وجود ندارد.
بنابراین امکان تغییر تصمیم برای واردات خودرو چه در دولت و چه مجلس وجود خواهد داشت.
بر اساس لایحه بودجه 98 کل کشور، در آمد حاصل از وضع عوارض ناشی افزایش 10 درصدی ارزش گمرکی خودرو های بنزین سوز در ردیف ملی و در مجموع 100 میلیارد تومان در آمد در نظر گرفته شده است. این در حالی است که در جدول 5 مربوط به در آمد ها از محل مالیات بر در آمد ردیف حقوق و عوارض واردات خودرو لحاظ نشده است.

واردات خودرو

ممنوعیت واردات خودروها دائمی نیست و این ممنوعیت برای شرایط بحرانی تحریم هاى آمریکا وضع و اجرا شد. ممکن است در آینده ضرورتی برای تداوم اجرای این قانون وجود نداشته باشد. گفتنی است که در قانون قبلی واردات خودرو به کشور نیز تعرفه وارداتی در محدوده 45 الی 55 درصد برای خودروهای مختلف اعمال می شد و حالا در صورت افزایش این میزان تعرفه به 55 الی 65 درصد با توجه به افزایش بیش از دو برابری نرخ ارز می توان شاهد افزایش شدید قیمت خودروهای وارداتی در بازار باشیم. همچنین با توجه به انبار شدن خودروهای ثبت سفارش شده در گمرکات کشور، هیچ بعید نیست که ترخیص این خودروها نیز مشمول پرداخت ده درصد افزایش بیشتر شود، در چنین شرایطی بدون آنکه واردات خودرو به کشور آزاد شود، مشتریانی که در حدود یکسال منتظر خودروهای خود مانده اند، ناچار به پرداخت رقم بیشتری برای عوارض واردات خودرو خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • robatim2
    robatim2 | ۷ دی ۱۳۹۷

    هزینه بیموالاتی این به اصطلاح خودروسازا رو هم ماباید بدیم میگن مرگ ومیر جاده ها با جریمه حل میشه بعد خبر میاد که کامیون پراید را خورد حیف اسم فرغون که روی این خودرو ها بگذاری ،اینا عامل قتل هزاران جوانن مدیران خودروساز عامل این مرگ و میرها هستند ،تاریخ شما را قضا وت خواهد کرد مدیرانی که به جای حمایت از مردم حامی این فرغون سازانند و برای گران فروشی اشان باز با انهایند برای استاندارد سازی باز مماشات میکنند و چشمشان را به این همه تاخیر میبندند و...

  • MOHAMMAD pourabdullah
    MOHAMMAD pourabdullah | ۶ دی ۱۳۹۷

    ایرانخودرو سایپا چقدر خوش حال هستن بعد این خبر هرچند از قدیم خوش حال بودن دولت مردم مجبور میکنه ماشين های اشغال و گران ایرانی بخرن. ما که حلال نداریم جمهوری اسلامی روز قیامت باید تقاص پس بده

مطالب پیشنهادی