ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین مسابقه سرعت جت پک ها به‌زودی برگزار می‌شود [تماشا کنید]

سرانجام تست‌های پرواز تیم JPA به پایان رسیده تا بیشتر از همیشه به برگزاری اولین مسابقه سرعت جت پک ها در دنیا نزدیک شویم. در تاریخ همیشه فاصله چندانی میان اختراع یک وسیله نقلیه و ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۷ دی ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

سرانجام تست‌های پرواز تیم JPA به پایان رسیده تا بیشتر از همیشه به برگزاری اولین مسابقه سرعت جت پک ها در دنیا نزدیک شویم.

در تاریخ همیشه فاصله چندانی میان اختراع یک وسیله نقلیه و شکل گیری مسابقات آن‌ وجود نداشته اما به دلیل بحث امنیت در جت پک‌ها، این مسابقات تا امروز به تعویق افتاده‌اند. حال و همان‌طور که در ویدیو زیر می‌بینید، هدایت کننده‌های جت پک می‌توانند به راحتی به یکدیگر نزدیک شده و جت پک خود را در جهات مختلفی حرکت دهند.

در حال حاضر، تیم JPA موفق به بدست آوردن مجوزهای لازم برای تشکیل کلاس‌های تمرینی خاصی شده است و افراد علاقه‌مند به شرکت در مسابقات سرعتی جت‌ پک‌ها می‌توانند آموزش‌های لازم برای حضور در چنین رقابتی را ببینند.

بحث آموزش از آن جایی اهمیت دارد که جت پک‌ها می‌توانند به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت رسیده و از لحاظ تئوری حتی بیشتر از ۵۰۰۰ هزار متر ارتفاع بگیرند. برای رسیدن به استانداردی مشخص، JPA طی سال گذشته،‌ وضعیت قرار گرفتن چند جت پک کنار یکدیگر را آزمایش کرده است.

به نظر می‌رسد که شکل کلی مسابقه به رقابت‌های هوایی رد بول شباهت خواهد داشت. به این صورت که خلبانان جدا از رسیدن به سرعت بالا، باید به خوبی جت پک را کنترل کرده و آن را بین موانع از پیش مشخص شده‌ای عبور دهند. در حال حاضر تیم JPA به دنبال گرفتن مجوزهای لازم از مراکز دولتی برای برگزاری قانونی این رقابت‌ها است که رسیدن به آن‌ها نیاز به انجام آزمایش‌های خاصی دارد.

تیم‌هایی که خواهان شرکت در اولین مسابقات میان جت پک‌ها هستند باید حداقل ۳ دستگاه جت‌ پک‌ها داشته و اسپانسرهای خودشان را برای پرداخت هزینه‌های شرکت در این رقابت‌ها پیدا کنند.

در نهایت باید منتظر ماند و دید که تلاش‌های تیم JPA به کجا خواهد رسید و آیا مسابقه میان جت پک‌ها برای تماشاگران جذاب خواهد بود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی