ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شرط و شروط وزیر صنعت برای صدور مجوز افزایش قیمت خودرو در حاشیه بازار

شرايط امروز صنعت خودرو در كشور به گونه ايى پيش مى رود كه حالا خودرو و خودروسازان تبديل به بحث اصلى محافل خبرى شده است. اين صنعت به دليل كارافرينى بسيار و سهم قابل توجه ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

شرایط امروز صنعت خودرو در کشور به گونه ایى پیش مى رود که حالا خودرو و خودروسازان تبدیل به بحث اصلى محافل خبرى شده است. این صنعت به دلیل کارافرینى بسیار و سهم قابل توجه در تولید ناخالص ملى آنقدر از درجه اعتبار برخودار است که ترامپ از دستور مستقیم برای تحریم آن در ماه هاى گذشته استفاده کرد.
پس از تلاطم چند ماهه در بازار خودروهای داخلی و بالاخره در زمانی که قیمت خودرو ها از اوج خود هم فرود آمده‌ اند، قرار است قیمت درب کارخانه خودروها افزایش پیدا کند. قیمت‌ گذاری خودرو برمبنای حاشیه بازار در شهریورماه امسال مصوب شده بود اما برای اجرای آن چند شرط گذاشتم.قیمت خودرووزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت‌ گذاری خودرو برمبنای حاشیه بازار در شهریورماه امسال مصوب شده بود اما برای اجرای آن چند شرط گذاشتم.
رضا رحمانی ادامه داد: شروط تحقق قیمت‌ گذاری بر مبنای حاشیه ‌بازار از سوی خودروسازها شامل رونق تولید، عمل به تعهدات، تامین قطعه ‌ساز، تولید و عرضه قطعاتی که پیش از این از خارج کشور وارد می‌ شد، واگذاری اموال و فعالیت‌ های غیرخودرویی خودروسازان می‌ شود.
اگر فروش به صورت حاشیه بازار نباشد همچون گذشته مردم برای ثبت نام هجوم می آورند و روال فروش تغییری نمی کند. باید در حاشیه بازار قیمت خودرو ها مشخص شود تا تقاضاهای کاذب کنار برود. این در حالیست که مسلما خودروسازان در شرایط فعلی به اجرای این شروط چراغ سبز نشان می دهند اما در میدان عمل مشخص نیست که آیا وزارت صنعت از ابزاری برای کنترل و سنجش رعایت این شروط توسط خودروسازان برخوردار است یا خیر؟

در واقع می توان اینگونه توضیح داد که شاید خودروسازان در شرایط سخت فعلی وعده و وعید هایی را مطرح کنند اما بعید است که این وعده ها هیچ گاه رنگ واقعیت به خود گیرد و مدیران این شرکت ها تمایلی به واگذاری اموال یا افزایش بهره وری شرکت های تحت مدیریت خود نشان دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • robatim2
    robatim2 | ۸ دی ۱۳۹۷

    خدا لعنت کنه کل مدیران ایران خودرو یا ایران فرغونو با طرز مشتری مداری ماه اردیبهشت ثبت نام کردم دویست و شش اس دی برای مهر الان دیماه از ابان تا الان 20 بار زنگ زدم ایران خودرو میگفتند شهریور تحول داره میشه بعد نوبت شماست سوم دی تماس گرفته بودم با ایران خودرو گفتند شما گروهید برای گروه تیر ماه هنوز ارسال نشده .شکه ددم و عصر تماس گرفتم گفتن همکارشون اشتباه کرده و فرداش از بازسی ایران خودرو تماس گرفتند گفتند که برای همکارشون که اشتباه کرده تذکر میدن همون شهریور ماه ارسال شده ولی امروز دوباره که زنگ زدم ایران خودرو گفتند اخرین دستوالعمل فقط خرداد دعوتنامه ارسال شده.اینا مدیرای ما هستند.

مطالب پیشنهادی