ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم هواوی
تکنولوژی

رشد چشمگیر درآمدهای هواوی علی‌رغم کارشکنی غربی‌ها

با وجود تلاش پیدا و پنهان کشورهای غربی برای تحریم هواوی و جلوگیری از رشد فزاینده آن، غول فناوری چین سال موفقی را پشت سرگذاشته است. هواوی درآمدی بالغ بر ۱۰۸.۵ میلیارد دلاری را برای ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

با وجود تلاش پیدا و پنهان کشورهای غربی برای تحریم هواوی و جلوگیری از رشد فزاینده آن، غول فناوری چین سال موفقی را پشت سرگذاشته است.

هواوی درآمدی بالغ بر ۱۰۸.۵ میلیارد دلاری را برای سال ۲۰۱۸ تخمین زده که حاکی از رشد ۲۱ درصدی نسبت به سال است. دلیل این بهبود به ۲۶ قرارداد جدید برای پیاده سازی شبکه های 5G برمی گردد که به عنوان حوزه ای جدید درآمدهای بسیاری را به ارمغان می آورند. «گو پینگ» نایب رییس هیئت مدیره این شرکت با اشاره به تحویل بیش از ۱۰ هزار ایستگاه پایه مخابراتی از تلاش هرچه بیشتر هواوی برای به دست گرفتن رهبری شبکه های نسل پنجم خبر داد.

بخش دیگری از این درآمد نیز به واسطه فروش بیش از ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند و قرار گرفتن در جایگاه دوم بزرگترین تولید کننده موبایل دنیا محقق شده است. تحریم هواوی

آقای پینگ در واکنش به متهم شدن این کمپانی به جاسوسی برای دولت چین و تلاش کشورهای غربی برای جلوگیری از نفوذ هرچه بیشتر آنها در بازارهای بین المللی تاکید کرد:

این مشکلات نمی تواند مانع از پیشرفت ما شوند. مهم نیست شرایط به کدام سمت می رود، در هر صورت استراتژی ما برای همکاری با شرکت های دیگر به ویژه طرف های آمریکایی تغییر نخواهد کرد.

دونالد ترامپ در حال بررسی قانون جدیدی است که تمام شرکت های آمریکایی را از به کارگیری تجهیزات هواوی و ZTE منع می کند. سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این مساله یدون نام بردن از کشور خاصی تاکید کرده طرف های خارجی برای دغدغه های امنیتی خود باید دلایلی روشن ارائه کنند.

به گفته پینگ تحریم محصولات هواوی تنها به معنی نادیده گرفتن بهترین فناوری‌ها است. این شرکت همچنین از کشورهای غربی خواسته با ارائه مدارک جاسوسی این شرکت اتهامات وارده را اثبات کنند.

پینگ در پایان تاکید کرده که تحریم هواوی در بازار 5G مثل برگزاری بازی NBA بدون حضور ستاره ها و در سطح کیفی پایین است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۸ دی ۱۳۹۷

    کلمه‌ی هواوی توی مطلب فقط سه بار بیش‌تر از کلمه‌ی غرب استفاده شده!نکته‌ی جالبیه.تیتر هم از اون دسته از جملات استفاده کرده که غلط نیست ولی جانب‌دارانه به نظر میاد.به هر حال،بحث این‌که چینی‌ها دنبال تصاحب جهانن و کم پیش نیومده مدارک جاسوسیشون افشا بشه چیز جدیدی نیست حالا مدیر هواوی(که به حکومت چین بسیار نزدیکه) چیز دیگه‌ای رو بگه چندان تعجب‌آور نیست و اینکه درسته تحریم به ضرر ماست ولی قانون بین‌الملی هستش و وقتی زیرپا گذاشتنش انتظار دارن محاکمه نشن؟

مطالب پیشنهادی