ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

LCD خمیده
تکنولوژی

سامسونگ فناوری نمایشگرهای خمیده را به پنل‌های LCD می‌آورد

سامسونگ در سال های اخیر نمایشگرهای خمیده را در محصولات متنوعی از موبایل گرفته تا تلویزیون و رهگیر سلامتی پیاده سازی کرده است. این پنل ها از نوع OLED هستند اما ظاهرا کره‌ای ها راهی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

سامسونگ در سال های اخیر نمایشگرهای خمیده را در محصولات متنوعی از موبایل گرفته تا تلویزیون و رهگیر سلامتی پیاده سازی کرده است. این پنل ها از نوع OLED هستند اما ظاهرا کره‌ای ها راهی را برای تولید نمایشگرهای خمیده بر پایه فناوری LCD نیز پیدا کرده اند.

این شرکت اخیرا تاییدیه پتنتی را برای نمایشگر کریستال مایع خمیده از «اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده» (USPTO) دریافت کرده است. این پتنت به شرح فناوری پرداخته که طی آن پنل LCD بین دو لایه قرار می گیرد اما به جنس این لایه ها اشاره نشده است. با این حال  «ژاپن دیسپلی» از لایه های پلاستیکی در پنل های LCD خمیده استفاده کرده بود و احتمالا کره ای ها نیز رویکرد مشابهی را در پیش خواهند گرفت. LCD خمیدهدر بخش دیگری نیز تاکید شده که برآمدگی نمایشگر از طریق یک ترکیب شیمیایی و پلیمری خاص شکل می گیرد. در نمایشگرهای LCD معمولی لایه‌ای شیشه ای به کار رفته که امکان خم کردن آن را از بین می برد اما با استفاده از دو لایه پلاستیکی نه تنها این امکان فراهم می شود بلکه مقاومت آنها در برابر سقوط را نیز افزایش خواهد داد.

خوشبختانه قیمت پنل های LCD از نمایشگرهای OLED به مراتب ارزانتر است و در نتیجه توسعه پنل های LCD خمیده به معنی پیاده سازی آنها در موبایل های اقتصادی، تلویزیون های مقرون به صرفه و ابزارهای متنوع دیگری است که تحت برند سامسونگ به بازار عرضه می شود.LCD خمیده

انتظار می رود سامسونگ تا پیش از پایان سال جاری موبایلی با نمایشگر تاشو را روانه بازار کند که قیمت بالای آن استقبال کاربران را با تردید مواجه کرده اما این شرکت با استفاده از پنل LCD قادر به کاهش قیمت نهایی این دستگاه خواهد بود.

از سوی دیگر با توجه به نقش این شرکت به عنوان تامین کننده اصلی بازار نمایشگرها احتمالا شاهد پیاده سازی LCD خمیده در محصولات کمپانی‌های دیگر نیز خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی