ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پناهجویان کره شمالی
تکنولوژی

اطلاعات ۱۰۰۰ پناهجوی کره شمالی هک شد؛ خانواده ها در خطر جدی

به گزارش دولت کره جنوبی اطلاعات شخصی حدود هزار نفر از پناهجویان کره شمالی هک شده است. این اتفاق در تاریخ ۲۸ آذرماه و بعد از آن رخ داد که یکی از کارکنان ۲۵ مرکز ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

به گزارش دولت کره جنوبی اطلاعات شخصی حدود هزار نفر از پناهجویان کره شمالی هک شده است. این اتفاق در تاریخ ۲۸ آذرماه و بعد از آن رخ داد که یکی از کارکنان ۲۵ مرکز پشتیبانی پناهجویان دو کره، در دام یک حمله فیشینگ افتاد و سندی را در یک ایمیل آلوده باز کرد.

البته اشاره کنیم که به محض اطلاعات از حمله هکی ارتباط سیستم آلوده با شبکه قطع شد. مرکزی که این فرد برایش کار می کرده [واقع در شمال استان Gyeongsang] در همین رابطه اعلام کرد:

گزارشی دال بر وجود موارد مشکوک سوء استفاده از اطلاعات شخصی درز شده مشاهده نشده است.

اطلاعات سرقتی شامل اسامی، تاریخ های تولد و آدرس محل سکونت افراد فراری بوده.

البته اشاره کنیم که هنوز مشخص نیست چه کسی این حملات را انجام داده اما دلایل خوبی وجود دارند که تصور کنیم کره شمالی مسئول انجام آنها بوده.  این کشور در گذشته ضمن تقبیح افرادی که اقدام به فرار از خاک کره شمالی می کردند، برخی از آنها را به اتهام خیانت به کشورشان به قتل رسانده است.

از سوی دیگر تصور می شود که کره شمالی به قابلیت های خوبی برای انجام حملات هکی دست یافته و اخیرا حتی متهم شده که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را از همین طریق از ده ها بانک بزرگ جهانی سرقت کرده است.

کره شمالی همچنین به دست داشتن در ماجرای قطع دسترسی کارکنان سازمان بهداشت و درمان انگلستان به کامپیوترهایشان متهم شده که در سال ۲۰۱۷ رخ داد و حتی گفته می شود ماجرای هک گسترده اطلاعات حساس سونی در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز به این کشور مربوط می شود.

گفتنی است مرکز پشتیبانی و همچنین وزارت کشور کره جنوبی  هم اکنون تماس با تک تک شهروندان متواری و تحت تاثیر این حمله را آغاز نموده تا آنها را در جریان این اتفاق قرار دهد و در صورت نیاز حفاظت کافی را برایشان فراهم آورد.

با این حال اما خطر واقعی پیش روی خانواده های این پناهجویان قرار دارد که در کره شمالی زندگی میکنند. در بسیاری از موارد اعضای خانواده افرادی که کره شمالی فرار می کنند به خاطر خویشاوندان خود مجازات می شوند. از سویی جمعیت زیادی از این هزار نفر احتمالا از لحظه خروجشان از کره شمالی تا امروز زیر ذره بین مقامات آن کشور قرار داشته اند و کره جنوبی نمی تواند کاری برای حفاظت از آنها انجام دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی