ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاون وزیر ارتباطات: صدا و سیما شبکه سیگنال رسانی فیبر نوری را تحویل نگرفت

با اینکه بیشتر از یک سال از آماده سازی تحویل شبکه سیگنال رسانی فیبر نوری می گذرد، اما صدا و سیما تاکنون اقدامی برای دریافت این شبکه نکرده و علت و چرایی این موضوع را ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۲۰

با اینکه بیشتر از یک سال از آماده سازی تحویل شبکه سیگنال رسانی فیبر نوری می گذرد، اما صدا و سیما تاکنون اقدامی برای دریافت این شبکه نکرده و علت و چرایی این موضوع را نیز با وزارت ارتباطات در میان نگذاشته است. «حمید فتاحی»، معاون وزیر ارتباطات و رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در همین رابطه به دیجیاتو می‌گوید که هزینه‌های نگهداری این پروژه شاید از هزینه‌های فعلی ماهواره‌هایی که صدا و سیما استفاده می‌کند کمتر هم باشد، اما تمایلی از سوی این سازمان برای دریافت شبکه وجود نداشته است.

فتاحی ضمن اشاره به اینکه تمام هزینه‌های ساخت شبکه سیگنال رسانی فیبرنوری توسط دولت صورت گرفته درباره جزییات این شبکه به دیجیاتو می‌گوید:

«با تحریم احتمالی از سوی ماهواره ها، این شبکه مطمئن ترین شبکه برای ارسال تصاویر با کیفیت بسیار بالاتر در کشور به شمار می رود. همچنین اجرای آزمایشی آن به صورت یک ماهه در زمان جام جهانی روسیه جواب مثبت و بازخورد خوبی داشت. به همین دلیل مطمئن هستیم که کیفیت لازم در این شبکه فراهم شده است.»

شبکه سیگنال رسانی فیبری نوری

او تاکید می‌کند که صدا و سیما دلیل اینکه چرا تاکنون اقدام به دریافت این شبکه نکرده را به وزارت ارتباطات نگفته و اذعان دارد که دلیل این موضوع برای خودشان هم مشخص نیست: «این پروژه یک پروژه عظیم بوده که سراسر کشور را در بر می‌گیرد و نقاط کور ماهواره‌ای را نیز می‌تواند پوشش دهد.»

به گفته فتاحی اگر صدا و سیما این شبکه را تحویل بگیرد، مدیریتش نیز به آنها سپرده می‌شود و وظیفه نگهداری آن همچنان با وزارت ارتباطات باقی می‌ماند؛ وظیفه‌ای که هزینه مالی توجیه‌پذیری دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۸ دی ۱۳۹۷

    چون هر جا وابسته به دولت شدی ... اون میشه اهرم فشار دولت... مخصوصا این دولت که کم نمیاره تو فشار آوردن

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۹ دی ۱۳۹۷

      البته این رو هم در نظر بگیرین که صدا و سیما هم یک شرکت خصوصی نیست خواننده گرامی.

  • herogame
    herogame | ۸ دی ۱۳۹۷

    یکی از دلایلی که خودشونم میدونن اینه که این شبکه ها بیننده ای نداره جز حکومتی ها و خودی ها

مطالب پیشنهادی