ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شاهکار یک دیوانه سرعت؛ نصب موتور جت بر روی اسمارت FORTWO

یکی از عوامل مهم بازدهی موتور های درون سوز ارتفاع آنها از سطح آب های آزاد است. در شهر کلورادو که در رشته کوه های کلورادو قرار دارد ارتفاع از سطح آب به 8750 متر ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

یکی از عوامل مهم بازدهی موتور های درون سوز ارتفاع آنها از سطح آب های آزاد است. در شهر کلورادو که در رشته کوه های کلورادو قرار دارد ارتفاع از سطح آب به 8750 متر می رسد. برای درک بهتر این عدد بد نیست بدانید که ارتفاع تهران نسبت به سطح آب های آزاد چیزی برابر 1117 متر است. این اختلاف سطح، تاثیر فاحشی در بازدهی موتور ها دارد و توان آن ها را کاهش می دهد.
به تازگی یکی از شهروندان شهر کلورادو برای آنکه بتواند عطش سرعت خود را پاسخ بدهد برای حل مشکل راندمان موتور راه حل ابتکاری و جدیدی را انتخاب کرده است. او تصمیم گرفته است این مشکل را جور دیگری حل کند.

شما درست مشاهده می کنید. این شهروند موتوری جت بر روی خودروی خود نصب کرده است و این داستان کاملا واقعی است. از جمله تغییراتی که در این خودرو شاهد آن هستیم این است که صندلی شاگرد با یک موتور جت تعویض شده است. البته فضای عقب نیز برای دیگر سیستم ها همانند سیستم سوخت رسانی و تامین سوخت مورد نیاز این جت دستخوش تغییرات شده است. نکته جالب تر در مورد این اسمارت این است که در 5 دقیقه 68 لیتر سوخت مصرف می کند.

به منظور مصارف معمولی و درون شهری موتور 3 سیلندر خودرو همچنان بر روی آن قرار داشته و از موتور جت فقط در فرودگاه یا همایش ها استفاده می شود. لازم است اشاره کنیم که این خودرو اجازه تردد در شهر را داشته و از سیستم تهویه و برف پاک کن نیز بهره می برد. این موتور جت باعث شده است که اسمارت FORTWO در 9 ثانیه به سرعت 273 کیلومتر در ساعت برسد. سقف سرعت این خودرو بر روی 359 کیلومتر در ساعت محدود شده است .موتور جت

پیش از این نیز شاهد نصب موتور جت بر روی خودروها بوده ایم. شرکت های بسیاری در حوزه صنعت خودروسازی در این زمینه فعال اند. به عنوان نمونه چندی پیش یک موتور جت F4 بر روی یک اتوبوس مدرسه قرار گرفت.

به نظر می رسد که برای علاقه مندان به سرعت و هیجان ارتفاع از سطح آب چیزی جز یک نظریه نبوده و آن ها همواره راه خود را خواهند یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی