ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپ LPDDR5
تکنولوژی

در CES 2019 اسپیکرها به زیر نمایشگرهای موبایل می آیند

طبق گزارشی که یک منبع خبری مستقر در کره منتشر کرده به لطف تلاش تولیدکنندگان موبایل برای کم کردن حاشیه نمایشگر محصولاتشان و ارائه تجربه تماشای تمام صفحه محتوا، انتظار می رود که در CES ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

طبق گزارشی که یک منبع خبری مستقر در کره منتشر کرده به لطف تلاش تولیدکنندگان موبایل برای کم کردن حاشیه نمایشگر محصولاتشان و ارائه تجربه تماشای تمام صفحه محتوا، انتظار می رود که در CES 2019 شاهد عرضه تکنولوژی اسپیکر زیر نمایشگر در پرچمداران جدید باشیم.

در حال حاضر اغلب گوشی های بدون حاشیه یک اسپیکر بسیار کوچک دارند که نزدیک به حاشیه بالایی نمایشگر شان کار گذاشته شده است (برای نمونه میتوانید نگاهی به موبایل وان پلاس ۶ تی بیاندازید) اما طبق برخی گمانه زنی ها می توان حتی این اسپیکر کوچک را هم از فضای پیرامونی نمایشگر حذف کرد و آن را در زیر صفحه نمایش کار گذاشت.

هم چینی ها و هم کره ای ها در حال ساخت این فناوری هستند

بنابراین طبق گزارش یاد شده انتظار می رود که هم تولید کنندگان کره ای و هم موبایل سازان چینی در جریان نمایشگاه کالاهای مصرفی لاس وگاس پنل های نمایشگر جدید خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده و اسمارت فون هایی با «تکنولوژی نمایشگر مجهز به صدای سطحی» را معرفی نمایند.

البته اشاره کنیم که چنین دستگاه هایی احتمالا در حد نمونه اولیه خواهند بود و با محصولات نهایی این شرکت ها روبرو نمی شویم. حتی برخی گمانه زنی کرده اند که این فناوری پشت درهای بسته و برای تعداد معدودی از خبرنگاران به نمایش گذشته می شود.

سامسونگ پیشتر مبانی نسل بعدی از این فناوری را که به آن Sound on Display (به اختصارSoD) یا صدا روی نمایشگر می گوید به ما نشان داده. ال جی نیز از تکنولوژی مشابه به این در پنل هایی که برای تلویزیون ها تولید کرده رونمایی به عمل آورده. با این حال گزارش به دست آمده از کره جنوبی حکایت از آن دارد که یک شرکت چینی سخت در تلاش است تا نمایشگری با بهره گیری از این فناوری را بسازد و انتظار می رود که در نیمه دوم سال ۲۰۱۹  آن را به بازار عرضه نماید. هم ویوو و هم شیائومی روی این فناوری کار کرده اند اما طبق برخی شنیده ها هواوی نیز تلاش دارد با حذف بریدگی نمایشگر اسپیکر را به زیر نمایشگر موبایل هایش انتقال دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohamad Azmand
    Mohamad Azmand | ۹ دی ۱۳۹۷

    تیتر مطلب اشتباهه .در CES 2018 رو به در CES 2019 تبدیل کنید

    • مانی قاسمی
      مانی قاسمی | ۹ دی ۱۳۹۷

      ممنون. اصلاح شد.

مطالب پیشنهادی