ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اتاقک
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اتاقک؛ اپلیکیشن اجاره محل اقامت برای مسافرت‌ها

به لطف اپلیکیشن‌ها، این روزها دیگر رزرو محل اقامت برای سفر کار دشواری نیست. همین حالا که به استورهای داخلی سر بزنید با طیف گسترده‌ای از نرم‌افزارهای رزرو محل اقامت روبرو می‌شوید؛ از اپلیکیشن‌های رزرو ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

به لطف اپلیکیشن‌ها، این روزها دیگر رزرو محل اقامت برای سفر کار دشواری نیست. همین حالا که به استورهای داخلی سر بزنید با طیف گسترده‌ای از نرم‌افزارهای رزرو محل اقامت روبرو می‌شوید؛ از اپلیکیشن‌های رزرو هتل و ویلا گرفته تا مواردی که خانه‌های کوچک روستایی یا به اصطلاح اقامتگاه‌های بوم‌گردی را به شما پیشنهاد می‌دهند. اتاقک که امروز معرفی می‌کنیم تلاش کرده تا انواع محل اقامت در شهرهای مختلف کشور را پوشش بدهد.

صاحبان اقامتگاه در بیش از ۲۳۰ شهر و روستای ایران می‌توانند با ساخت حساب کاربری در این اپلیکیشن، به طور آنلاین محل اقامت را به مسافران اجاره داده و از این طریق درآمدزایی داشته باشند. پیش از پرداخت به امکانات اپلیکیشن، باید بدانید که اتاقک به دو طریق در اختیار کاربران قرار می‌گیرد: اپلیکیشن موبایل و نسخه تحت وب که ما در این مقاله به اپلیکیشن اندروید این سرویس می‌پردازیم.

اتاقک

اتاقک رابط کاربری ساده‌ و آشنایی دارد. یک منوی اصلی که آخرین پیشنهادات و دسته‌بندی‌ها داخلش قرار گرفته و در بالاترین قسمت، شاهد فیلد جستجو هستید. محیط کاربری بسیار ساده است و همین می‌تواند به عنوان یک مزیت مطرح شود. چرا که هر کس می‌تواند بدون نیاز به راهنمایی، سریعا به کارکرد آن عادت کند. اما از سوی دیگر همین سادگی بیش از حد باعث شده که حداقل در قیاس با رقبای داخلی، اتاقک رابط کاربری چندان پخته‌ای نداشته باشد.

اما در خصوص اپلیکیشن‌های رزرو محل اقامت، این کاربرد است که به ظاهر ارجحیت دارد و با فرض ارتقای رابط کاربری در به‌روزرسانی‌های آتی می‌توان گفت که اتاقک در امر رزرو جا کار خود را به درستی انجام می‌دهد. به غیر از گزینه جستجو (که شهرها و روستاها را برای یافتن اقامتگاه می‌گردد) تیم توسعه‌دهنده در منوی خانگی اپ دسته‌های پرطرفدار یا مواردی که تخفیف‌های ویژه دارند را برایتان یکجا گردآوری کرده‌اند.

اتاقک

به عنوان مثال با انتخاب دسته اتاقک‌های تخفیف‌دار، می‌توانید محل‌های موجود را بر اساس سه فیلتر مجزا و همچنین موقعیت روی نقشه جستجو کنید. فیلترهای جستجوی اتاقک تعداد نفرات، نوع اقامتگاه (هتل، ویلا، اقامتگاه روستایی و عشایری و ...) و محدوده قیمتی برای یک شب را شامل می‌شوند. تعداد این فیلترها زیاد نیست، و امکان جستجو بر اساس امکانات (مثل کولر، یخچال، تلویزیون و ...) هنوز در آن وجود ندارد. اما احتمالا با همین سه مورد هم بتوانید به اقامتگاه ایده‌آل‌تان در سراسر کشور برسید.

اتاقک امکان جستجوی اقامتگاه از روی نقشه را هم به شما می‌دهد. حتی آیکنی برای ارجاع مستقیم به گوگل مپس در نظر گرفته شده که بتوانید محل اقامتگاه روی نقشه را دقیق‌تر ارزیابی کنید. با یافتن محل دلخواه، جهت رزرو باید به پروفایل مخصوص هر کدام مراجعه کنید. در این بخش اطلاعات کافی در مورد امکانات اقامتگاه، تصاویر مربوطه، قیمت، امتیاز کاربران به محل و قوانین صاحبخانه را مشاهده خواهید کرد که در تصمیم‌گیری برای انتخاب جا نقش مهمی دارند.

اتاقک

از همین صفحه می‌توانید برای رزرو محل اقامت کنید که به آسانی و با پرداخت الکترونیکی انجام می‌گیرد. حتی امکان استفاده از کدهای تخفیف را هم دارید که از مزایای استفاده از اتاقک در عوض مراجعه حضوری به محل محسوب می‌شود. اگر در اپلیکیشن پروفایل کاربری داشته باشید، می‌توانید اقامتگاه‌های دلخواهتان را به فهرست علاقه‌مندی‌ها اضافه کنید اما عجیب اینجاست که هنوز هیچ آیکنی برای اشتراک‌گذاری اقامتگاه‌ها وجود ندارد.

اما با چشم‌پوشی از کمبودهای آشکار در امکانات فنی اپ (که امیدواریم با به‌روزرسانی برطرف شوند)، اتاقک مزایایی دارد که می‌تواند آینده خوبی برایش رقم بزند. به غیر از گردآوری انواع مختلف اقامتگاه که عموما به صرفه و اقتصادی هستند، اتاقک مستقیما زیر نظر سازمان گردشگری و با دریافت مجوز رسمی از این نهاد فعالیت می‌کند. این موضوع باعث شده که مسئولان اتاقک شخصا به کنترل کیفی اقامتگاه‌ها بپردازند تا کاربران سفری امن و مطمئن را تجربه کنند.

در مجموع می‌توان گفت که اپلیکیشن اتاقک هم از نظر تسهیل رزرو محل اقامت برای سفرهای اقتصادی و هم از منظر ترویج گردشگری، ابزار بسیار مفید و موثری است. مطمئنا با تکمیل امکانات فعلی و افزایش جمعیت کاربران اپ، عملکرد بهتری از آن را در آینده شاهد خواهیم بود. نسخه اندروید اپلیکیشن اتاقک را می‌توانید همین حالا از گوگل پلی و کافه بازار دانلود کنید.

اتاقک

اتاقک

سازنده: اتاقک قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Khat Khati
    Khat Khati | ۱۹ دی ۱۳۹۷

    من سال گذشته یه سفر به تهران داشتم و قبل از سفر یه اتاق از طریق اپلیکیشن اتاقک رزرو کردم. به تهران که رسیدم به ادرسی که داخل نقشه اپلیکیشن زده بود رفتم اما هیچ خبری از اون جایی که رزرو کرده بودم نبود. به شماره میزبانی که برام پیامک شده بود تماس گرفتم و گفتن که ادرس ما ی جای دیگه اس و اپلیکیشن ادرس رو اشتباه زده بود. ادرس رو گرفتم و به اونجا مراجعه کردم و بهشون گفتم که من اتاق رزرو کردم یه لیست دراورد و گفت اسم شما داخل لیست نیس بعد اپلیکیشن اتاقک و شماره رزرو و بقیه چیزا رو نشون پذیرش همونجا دادم و با کمال تعجب گفتن ما اصلا با همچین اپلیکیشنی قرارداد نداریم. تصویر اتاق های همونجا که داخل اپ بود رو نشونش دادم و گفت این اتاقای مهمان پذیر ماست ولی ما همکاری با این اپ نداشتیم و نمیدونم چطوری این عکسا داخل این اپ هست. همونجا با پشتیبانی اتاقک تماس گرفتم و بسیار بد باهام حرف زدن و به من گفتن دهاتی و... و بعد کلی توهین گفتن پولتو برگشت می دیم چرا اعتراض داری... این خلاصه تجربه من از این اپلیکیشن بود. برای رزرو اتاق بهتره از برنامه هایی که امتحانشونو پس دادن و حداقل پیشتیبانیشون ادب دارن استفاده کنین.

    • Reza Mansourieh
      Reza Mansourieh | ۶ مرداد ۱۳۹۸

      سایت اتاقک قبل از رفتن مهمان به اقامتگاه با میزبان هماهنگ میکنه. اون سایت شبه که بدون هماهنگی میهمانو میفرسته!!!

  • Reza Asadi
    Reza Asadi | ۹ دی ۱۳۹۷

    وای از وقت اینترنت اومد چقدررر کارها راحت تر شد...ی لحظه برگردین به 20 سال پیش بدون اینترنت و مقایسه کنین

مطالب پیشنهادی