ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

معرفی بازی Ash of Gods: Redemption؛ نقش آفرینی با چاشنی خدایان

یکی از دغدغه‌های همیشگی گیمرهای ایرانی‌، خرید عناوین خارجی با قیمت متناسب با بازار ایران است، اتفاقی که طی چند وقت اخیر مارکت آریو با عرضه بعضی از بازی‌های خارجی آن را انجام داده؛ بازی‌هایی ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۹ دی ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۱

یکی از دغدغه‌های همیشگی گیمرهای ایرانی‌، خرید عناوین خارجی با قیمت متناسب با بازار ایران است، اتفاقی که طی چند وقت اخیر مارکت آریو با عرضه بعضی از بازی‌های خارجی آن را انجام داده؛ بازی‌هایی که یکی از جدیدترین آن‌ها عنوان شناخته شده Ash of Gods: Redemption در سبک نقش آفرینی است.

سازندگان این عنوان توانستند تنها در مدت زمان بسیار کوتاه، بودجه موردنیاز برای ساخت این بازی را طی یک کمپین کیک‌استارتر تامین کنند و سرانجام و طی سال جاری، Ash of Gods: Redemption به طور رسمی منتشر شد و ثابت کرد، حمایت همه‌جانبه طرفداران سبک نقش آفرینی تاکتیکال از این بازی بدون دلیل نبوده است.

مبارزان خدا

این عنوان داستان سه مبارز با نام‌های لو فنک، تورن برنین و هوپر رول را روایت می‌کند که شما بر اساس سلیقه‌ خودتان می‌توانید داستان آن‌ها را پیش ببرید. به این معنا که هر کدام از انتخاب‌های شما تاثیر چشم‌گیری را در قصه Ash of Gods: Redemption خواهد گذاشت و بنابراین باید منتظر عواقب انجام هر کدام از کارهای خود در این بازی باشید.

قصه این عنوان در بستر سبک نقش آفرینی تاکتیکال روایت می شود که طی سال‌های اخیر، تعداد بازی‌های با کیفیت کمی از آن‌ منتشر شده و با کمی تخفیف Ash of Gods: Redemption را هم می‌توانیم جزو بازی‌ها موفق این سبک بدانیم. میان پرده‌های جالبی در Ash of Gods: Redemption وجود دارند که بخش قابل مشاهده‌ای از داستان بازی طی آن‌ها روایت می‌شوند. روایت این میان پرده‌ها جذاب است و به خوبی حماسی بودن فضای Ash of Gods: Redemption و جدی بودن داستان آن را به شما منتقل می‌کند.

داستان بازی بین میان پرده‌هایی روایت می‌شود که جذابیت بالایی دارند.

طی بازی در نبردهای مختلفی شرکت خواهید کرد که برای هر کدام از آن‌ها باید کارت‌های گوناگونی را انتخاب کرده و در نهایت لشکر مخصوص به خودتان را بسازید. برای پیروزی مقابل هر کدام از دشمنان بازی به یک استراتژی جداگانه نیاز دارید و راه‌های مختلفی برای طی کردن یک مرحله مشخص وجود دارند.

آیتم‌های مختلفی وجود دارند که استفاده از آن‌ها می‌تواند تاثیرات مختلفی را روی گیم‌پلی بازی اعمال کند. این آیتم‌ها از تکراری شدن گیم‌پلی به خصوص در مراحل میانی جلوگیری می‌کنند.

مطابق انتظار، طی داستان Ash of Gods: Redemption شما می‌توانید شخصیت‌ قهرمان و سربازهای او را قوی‌تر بکنید. در همین‌جا هوش مصنوعی جالب بازی وارد کار می‌شود به این معنا که دشمنان شما هم متناسب با قوی‌تر شدن شما، در بخش‌های مختلفی از لشکر خود قوی خواهند شد تا درجه سختی بازی همچنان بالانس بماند. به این صورت که بازی نقطه قوت شما در مبارزه را تشخیص داده و همسو با آن لشکر متفاوتی را روبروی شما قرار خواهد داد.

پیچیدگی گیم‌پلی بازی به گونه‌ای نیست که شناختن آن شما را اذیت کند. به‌خصوص در مراحل ابتدایی بازی، ریتم مبارزات به گونه‌ای هست که باعث می‌شود فضا برای یادگیری المان‌های گیم‌پلی فراهم باشد. با گذشت زمان، جدا از آن که داستان Ash of Gods: Redemption وارد مرحله جذاب‌تری می‌شود، گیم‌پلی مبارزات نیز به خاطر باز بودن دست شما، سرگرم‌کننده‌تر خواهد شد.

طراحی هنری بازی دوست داشتنی است.

روند کلی گیم‌پلی بازی سخت و بی رحم است، به این معنا که هر اشتباه شما به سخت‌ترین شکل پاسخ داده می‌شود و از آن‌جایی که حرکات شما به طور مستقیم روی داستان بازی تاثیرگذار است، باید برای هر کاری به خوبی فکر کرده و برنامه داشته باشید. شاید یکی از ایرادهای اصلی ردمشن در این موضوع باشد که تجربه گیم‌پلی با قهرمان‌های مختلف، چندان باهم تفاوت ندارد و در هر صورت با ریتم مشخصی از مراحل طرف خواهیم بود.

چهره زیبای جنگ

طراحی هنری بازی شباهت زیادی به عناوین شاخص قرون وسطایی مثل ویچر دارد. البته این موضوع به معنای ضعف بازی نیست و شما با فضایی آشنا روبرو خواهید بود که در بعضی از صحنه ها واقعا چشم نواز است.

در ضمن، نباید از عنوان مستقلی مثل این بازی توقع گرافیک بالایی داشت. طراحی هنری شخصیت‌ها جالب و دلنشین است و مطابق انتظار، لذت بردن از گیم‌پلی به برنامه‌ای که شما در هر یک از نبردها دارید بستگی دارد.

تنوع محیط‌هایی که در Ash of Gods: Redemption به آن‌ها سفر می‌کنیم هم به اندازه قابل قبولی بالا بوده و به شما حس حضور در یک ماجراجویی عظیم و البته پر رمز و راز را القا می‌کند.

گرافیک فنی بازی آنچنان چشم‌گیر نیست اما Ashe of Gods در بخش طراحی هنری می‌درخشد.

Ash of Gods: Redemption می‌تواند برای مدت زیادی شما را سرگرم کند مخصوصا اگر با سبک و حس و حال آن آشنا باشید. بازی استاندارد جدیدی در سبک نقش آفرینی تاکتیکال ایجاد نمی‌کند اما چه هوش مصنوعی جالب آن و چه داستان و شخصیت‌های دوست داشتنی‌ که در این عنوان با آن‌ها برخورد خواهیم کرد، به قدری خوب هستند که نظر علاقه‌مندان به این سبک از بازی‌ها را به خود جلب کند.

برای خرید قانونی و بدون دردسر بازی Ash of Gods: Redemption می‌توانید به فروشگاه آریو مراجعه کنید. لازم به ذکر است که بازی روی مارکت استیم معادل ۱۴۰ هزارتومان قیمت دارد اما شما می‌توانید آن را با تخفیف ۳۰ درصدی، تنها با ۴۰ هزارتومان از فروشگاه آریو خریداری کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سید سینا مصطفوی
    سید سینا مصطفوی | ۱۰ دی ۱۳۹۷

    چرا این بازی اینقدر شبیه The Banner Saga ساخته شده!؟

  • Ali1988
    Ali1988 | ۹ دی ۱۳۹۷

    زبان فارسی داره؟

    • Saeed Nouroozi
      Saeed Nouroozi | ۱۰ دی ۱۳۹۷

      دقیقا نکته همینجاست که ایا زبان فارسی رو داره یا نه
      توی وضعیتی که کشورمون کپی رایت رو رعایت نمیکنه و همه ملت عادت دارن به دزدی محتوای دیجیتال، تنها راهی که میشه رو یه بازی یا هر اثر دیگه قیمت گذاشت زیرنویس فارسی یا دوبله یه بازی هست،یه چیزی مثل کارهایی که اون زمانا برای عصر افسانه ها یا جنگهای صلیبی شد

مطالب پیشنهادی