ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

گزیده ای از تصاویر اکتشافات فضایی بشر در سالی که گذشت

سال ۲۰۱۸ برای شرکت های فضایی خصوصی و دولتی مملو بود از دستاوردهای کوچک و بزرگ و خوشبختانه به لطف تکنولوژی امکان ثبت تصاویر بسیاری از این دستاوردها برای بشر محقق گردید. در ادامه این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ دی ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

سال ۲۰۱۸ برای شرکت های فضایی خصوصی و دولتی مملو بود از دستاوردهای کوچک و بزرگ و خوشبختانه به لطف تکنولوژی امکان ثبت تصاویر بسیاری از این دستاوردها برای بشر محقق گردید. در ادامه این مطلب قصد داریم نگاهی بیاندازیم به گزیده ای از بهترین تصاویر ثبت شده توسط بشریت از اکتشافات فضایی ۲۰۱۸ در خارج از این کره خاکی.

این تصویر که در تاریخ ۲۳ می سال ۲۰۱۸ و توسط کاوشگر Juno ناسا گرفته شده و رنگ های آن مقداری بهبود داده شده اند گرداب ها و ابرهای در هم پیجیده و آبرنگی شکلی را نشان می دهد که جونو در نیم کره شمالی مشتری ثبت کرده است.
تصویر سلفی کاوشگر کنجکاوی روی مریخ را می بینید که این ربات را در منطقه ای به نام Vera Rubin Ridge نشان می دهد؛ منطقه ای که کنجکاوی چند ماه گذشته را به تحقیق و بررسی در آن پرداخته. گفتنی است این عکس موزاییکی با کمک ده ها تصویری تهیه شده که در تاریخ ۲۳ ژانویه توسط کنجکاوری به زمین مخابره گردیده و نهایتا در تاریخ ۳۱ ژانویه منتشر شده اند.
این تصویر که در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸ گرفته شده خوشه ای دایره ای از ستاره ها با نام NGC 1898 را نشان می دهد که تلسکوپ فضایی هابل با استفاده از سیستم موسوم به Advanced Camera for Surveys و همچنین دوربین قدرتمند Wide Field Camera 3 آن را ثبت  کرده است.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی