ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال تولید و عرضه کفش‌ هوشمند توسط سامسونگ

اینکه سامسونگ دوست دارد اکوسیستمی از محصولات هوشمند خود توسعه دهد، مطلب عجیبی نیست. چند وقتی است که اپل در حال بنیانگذاری چنین امپراطوری بوده و در این زمینه هم موفق عمل کرده است. حال ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

اینکه سامسونگ دوست دارد اکوسیستمی از محصولات هوشمند خود توسعه دهد، مطلب عجیبی نیست. چند وقتی است که اپل در حال بنیانگذاری چنین امپراطوری بوده و در این زمینه هم موفق عمل کرده است. حال پتنت جدیدی از کمپانی کره‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد کفش‌ هوشمند سامسونگ نیز قرار است روزی به بازار عرضه شود.

تا به حال سامسونگ فعالیت‌های زیادی در زمینه پوشیدنی‌های هوشمند انجام داده اما هیچگاه خود رسماً سراغ چنین محصولاتی نرفته و به همکاری با شرکت‌های دیگر راضی بوده است. با این وجود، پتنت جدید این کمپانی احتمال تولید و عرضه کفش‌ هوشمند سامسونگ را بالا برده است و ممکن است خط تولیدی برای این محصولات جدید به راه افتد.

سامسونگ چند وقت پیش تولید و عرضه چند تجهیز جانبی هوشمند را تجربه کرده اما تلاش آنچنانی برای کسب سهم بزرگی از بازار چنین محصولاتی انجام نداده است. از این تلاش‌ها می توان به لباس هوشمند (Samsung SmartSuit) که برای تمرین ورزشکاران شرکت کننده در المپیک زمستانی طراحی شده بود، اشاره کرد.

علاوه بر این دو سال پیش نیز استارتاپی به اسم IOFIT هم با کمک همین شرکت، شروع به ساخت کفش هوشمند مخصوص ورزش گلف نموده است. حال پتنت جدید منتشر شده داستان دیگری دارد و بیشتر مدل خاصی از کفش‌های مخصوص دوییدن را توصیف می‌کند.

با این وجود پتنت جدید، جزئیات زیادی از قابلیت‌های خاص کفش هوشمند سامسونگ را نمایان نمی کند. تنها دو روش به خصوص برای رابط کاربری این کفش‌ها را به نام کمپانی کره‌ای ثبت کرده است. یک روش آن، تعبیه نواری پشت کفش به شمار می‌رود و دیگری نیز مخفی کردن چند کلید زیر یک کاور را در همین محل پیشنهاد می‌دهد.

پیشتر قابلیت شمارش قدم‌های هر کاربر در ردیاب‌های سلامتی تعبیه شده اما ممکن است سامسونگ روش‌های جدیدی برای تخمین فشار وارده حین تمرین پیدا کرده باشد. به هر حال این امکان هم وجود دارد که سامسونگ بار دیگر با یک برند تولید کننده‌ی ورزشی معروفی همکاری کند و محصول هوشمند جدیدی را عرضه نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی