ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسلوموشن
تکنولوژی

نصب دوربین روی ماشین چمن‌زن و سلاخی گجت‌ها [تماشا کنید]

این روزها دوربین های با سرعت بالا در بسیاری از موبایل‌ها جاخوش کرده اند و طبیعتا ویدیوهای اسلوموشن بسیاری در وب منتشر می شود؛ اما مشکل اینجاست که ایده های ناب چندانی در بین آنها ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۵

این روزها دوربین های با سرعت بالا در بسیاری از موبایل‌ها جاخوش کرده اند و طبیعتا ویدیوهای اسلوموشن بسیاری در وب منتشر می شود؛ اما مشکل اینجاست که ایده های ناب چندانی در بین آنها به چشم نمی خورد.

کانال یوتیوبی tesla500 برای ساخت یک ویدیوی اسلوموشن جذاب سراغ ایده های تکراری انفجار، شلیک گلوله و سقوط نرفته و طرح تازه ای را پیاده کرده است. این کانال با نصب یک دوربین با سرعت بالا روی تیغه ماشین چمن زنی تصاویر مهیجی را از لحظه درهم دریده شدن گجت های الکترونیکی ثبت کرده است.

تصاویر مذکور توسط دوربین Chronos 1.4 ثبت شده اند که قادر به فیلمبرداری با سرعت قابل توجه ۲۱۶۵۰ فریم بر ثانیه است. این دوربین فیلم های با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۱۰۲۴ پیکسل را نیز با سرعت ۱۰۵۷ فریم بر ثانیه ثبت می کند.

بزرگترین چالش حین نصب دوربین سریع Chronos 1.4 روی تیغه چمن زن حفظ تعادل کامل و ایمنی تجهیزات بود. علاوه بر این باید از لنزی استفاده می شد که تحت تاثیر نیروی G شدید فوکوس را حفظ کرده و از ایجاد اعوجاج در تصاویر جلوگیری کند.

در نهایت لنزی ۲.۸ میلیمتری برای این پروژه انتخاب شد که کارایی خوبی را هم به نمایش گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی