ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ضرر ۹ میلیارد دلاری اپل به خاطر یک اشتباه در بازار سهام

بازار سهام همواره پیچیدگی های خاص خود را داشته و معمولاً برای تازه واردها سرمایه گذاری در این بازار ریسک بالایی دارد. اما این بی تجربه ها نیستند که همیشه در داد و ستد سهام ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

بازار سهام همواره پیچیدگی های خاص خود را داشته و معمولاً برای تازه واردها سرمایه گذاری در این بازار ریسک بالایی دارد. اما این بی تجربه ها نیستند که همیشه در داد و ستد سهام دچار ضرر می شوند و ممکن است شرکت های بزرگی مانند اپل هم در تصمیمات بازار سهام خود دچار اشتباه شود.

به گزارش وال استریت ژورنال، کمپانی اپل امسال تنها با یک تصمیم نادرست، چیزی در حدود 9 میلیارد دلار ضرر کرده که چنین رقمی حتی برای ساکنین کوپرتینو هم مبلغ بالایی به حساب می آید.

سهامی که اپل با مبلغ 63 میلیارد دلار خریده بود حالا 54 میلیارد دلار ارزش دارد

پس از اصلاح قوانین مالیاتی ایالات متحده در سال 2017 و کاهش نرخ مالیات شرکت های آمریکایی از 35 به 21 درصد، جریان نقدی شرکت اپل رشد فزاینده ای پیدا کرد و این کمپانی تصمیم گرفت پول مازاد را در سازمان خود سرمایه گذاری کند. شرکت ساکن کوپرتینو برای این کار 63 میلیارد دلار از سهام خود را از سهامداران خرد خرید و نقدینگی را در کمپانی حفظ نمود.

اما اشتباه اصلی اپل خرید سهام مورد بحث در دوران اوج قیمت ها (222 دلار به ازای هر سهم) بود که پس از مدتی با افت قیمت ها در بازار سهام ، ضرر قابل توجهی را به شرکت تحمیل نمود. طبق محاسبات فعالان بازار، سهامی که اپل با مبلغ 63 میلیارد دلار خریده بود حالا 54 میلیارد دلار ارزش دارد که افت 9 میلیارد دلاری را نشان می دهد.

بازار سهام

البته اپل در اتخاذ تصمیم مذکور تنها نبود و بسیاری از شرکت های آمریکایی با پول به دست آمده از کاهش مالیات، اقدام به بازخرید سهام خود کردند که پس از فروکش کردن قیمت ها در بازار بورس، ضررهای هنگفتی را متوجه آنها کرد.

گفتنی است کمپانی اپل هنوز نسبت به گزارش وال استریت ژورنال واکنشی نشان نداده اما جالب است بدانید که در ماه می سال 2018 لوکا میستری مدیر مالی اپل بازخرید سهام مورد بحث را خردمندانه توصیف کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی