ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک : اولین نماینده‌ی زمین روی مریخ ممکن است هوش مصنوعی باشد

چند وقتی است که رویای سفر به مریخ و قدم زدن روی کره‌ی سرخ رنگ از داخل کتاب‌های علمی-تخیلی یا فیلم‌های پر هزینه‌ی تابستانی بیرون آماده و بسیاری از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در تلاشند تا ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

چند وقتی است که رویای سفر به مریخ و قدم زدن روی کره‌ی سرخ رنگ از داخل کتاب‌های علمی-تخیلی یا فیلم‌های پر هزینه‌ی تابستانی بیرون آماده و بسیاری از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در تلاشند تا هر طور شده رسیدن به این دستاورد دست نیافتی را ممکن کنند.

ایلان ماسک و کمپانی خصوصی فضایی‌اش یکی از همین شرکت‌ها به شمار می‌روند. تا به حال برنامه، رندر و نقشه‌های بسیاری توسط ایلان ماسک یا تیمش در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد ماموریت سفر به مریخ در برنامه‌های آینده اسپیس اکس قطعاً جای گرفته است.

اینکه یک انسان بتواند برای اولین بار قلمرو بشر را از زمین و ماه به کره‌ی دیگری برساند، مسلماً اتفاق فوق العاده‌ای خواهد بود اما این احتمال وجود دارد که اولین نماینده‌ی زمین روی مریخ هوش مصنوعی باشد.

چندی پیش یکی از کاربران توییتر با مشاهده‌ی چالش‌های پیش روی سفر انسان به مریخ، تصور می‌کرد که در ابتدا ارسال ماشین‌ها به سیاره سرخ می‌تواند گزینه مناسبی باشد تا تمامی شرایط برای فرود بدون خطر انسانها را فراهم آورد.

همین کاربر سعی کرد که نظر ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس اکس را در این باره بپرسد و با انتشار پستی در همین شبکه اجتماعی از او سوال کرد چند درصد احتمال دارد که اولین مسافر سیاره‌ی سرخ هوش مصنوعی باشد.

جالب اینجاست که بنیانگذار تسلا، بورینگ کمپانی و اسپیس اکس، سریعاً پاسخی ارائه داد و سعی کرد با ۳ کاراکتر، تمامی ابهامات پیش روی کاربران کنجکاو را از بین ببرد.

او باور دارد که ۳۰ درصد احتمال دارد اولین نماینده‌ی زمین روی مریخ هوش مصنوعی باشد و ممکن است این ربات سعی کند مدتی نیز در این سیاره سکنی گزیند تا فعالیت‌ها یا آزمایشات بسیاری مهمی را انجام دهد.

البته اینکه اولین ساکن مریخ چه نوعی رباتی است خود سوال دیگری می‌طلبد و با توجه به پیشرفت‌های انسان در حوزه‌ی رباتیک ممکن است پاسخ‌هایی زیادی داشته باشد. مطمئناً در آن زمان نیز ایلان ماسک ساکت نخواهد ماند و توییت دیگری در این باره منتشر خواهد کرد. البته او پیش از این نیز گفته بود که ۷۰ درصد احتمال دارد خودش اولین مسافر مریخ باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • i2sight
    i2sight | ۱۰ دی ۱۳۹۷

    مگه قبلاً چنین نماینده ای وجود نداشته؟ ربات کنجکاوی ارسال شده توسط ناسا!

مطالب پیشنهادی