ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جریمه پلیس برای ایجاد آلودگی صوتی چقدر است؟

سر و صدای مزاحم و آلودگی صوتی، جزئی جدا نشدنی از زندگی شهری امروزی تلقی می شود، اما ایجاد عمدی صدای ناهنجار توسط سیستم صوتی یا سیستم اگزوز خودروها، مسئله ای است که در قانون ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

سر و صدای مزاحم و آلودگی صوتی، جزئی جدا نشدنی از زندگی شهری امروزی تلقی می شود، اما ایجاد عمدی صدای ناهنجار توسط سیستم صوتی یا سیستم اگزوز خودروها، مسئله ای است که در قانون مورد توجه قرار گرفته است و در خصوص آن ها توسط پلیس جریمه اعمال می شود.
منظور از آلودگی صوتی امواج ناخواسته‌ ای است که در شرایط مکانی و زمانی ویژه بر فعالیت موجودات زنده به ویژه انسان تأثیر گذاشته و می‌ تواند عوارض متعدد جسمی و روحی و علی‌ الخصوص اختلال در اعصاب شنوایی را حاصل شود.

آلودگی صوتی

در همین رابطه معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی به تازگی گفته است:

خودرو‌هایی که صدای ناهنجار و آلودگی صوتی تولید می‌ کنند ۴۰ هزار تومان جریمه می‌ شوند.

سرهنگ عین الله جهانی  اظهار داشت: بر طبق قانون جرایم پلیس راهور مصوبه هیات دولت خودرو‌هایی که اقدام به ایجاد آلودگی‌ صوتی می‌ کنند از سوی ماموران پلیس راهور جریمه می شوند.
وی با اعلام اینکه بر طبق قانون جریمه در نظر گرفته شده برای این تخلف آشکارا ۴٠ هزار تومان است افزود:مطابق جدول تخلفات راهنمایی و رانندگی صدا‌های ناهنجار از قبیل: بوق‌ های شیپوری، لوله اگزوز و سامانه صوتی بلند، نصب بلندگو اعلام شده است.

جهانی ادامه داد: قطعا این میزان جریمه برای صاحبان خودرو‌هایی که سیستم‌ های صوتی میلیون تومانی بر روی خودروی سواری خود نصب می‌ کند باز دارنده نیست. اما پلیس راهور تنها مجری قانون محسوب می شود و بر اساس همان میزان جریمه‌ ای که قانون برای ایجاد آلودکی صوتی در نظر گرفته است با رانندگان ناهنجار برخورد می‌ کند.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: شهروندانی که از صدا‌های ایجاد شده از خودرو‌ها ناراضی هستند می‌ توانند موارد نارضایتی خود را با سامانه ١١٠ در میان بگذارند و مطمئن باشند که همکاران من در پلیس راهور با متخلفان برخورد خواهند کرد.

حال مشخص نیست که با توجه به این قانون، تکلیف صنف فروشندگان وانتی که هر روزه با صدای آزاردهنده بلندگوهای خود در کوچه و پس کوچه های شهر پرسه می زنند چیست؟ آیا در شرایط اقتصادی فعلی پلیس با سخت گیری این فروشندگان را وادار به رعایت قانون خواهید کرد یا جریمه آلودگی صوتی صرفا به تخلف های مربوط به سیستم صوتی و سیستم اگزوز محدود خواهد شد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fg
    fg | ۱۰ دی ۱۳۹۷

    وانت های مزاحمت بزرگترین نشانه برای بی مسئولیتی مسئولان در قبال آسایش شهروندان هستند. ایجاد امنیت برای خرابکار و مزاحم یعنی دهن کجی به شهروندان.

مطالب پیشنهادی