ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری وزارت ارتباطات و وزارت نیرو برای کاهش مصرف انرژی

وزیران ارتباطات و نیرو امروز (۱۰ دی ماه) از آزمایشگاه سازمان فضایی ایران دیدن کردند و پس از آن در نشستی درباره ضرورت توسعه سازمان فضایی و استفاده از دیتاها صحبت کردند. «محمد جواد آذری ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۷:۲۰

وزیران ارتباطات و نیرو امروز (۱۰ دی ماه) از آزمایشگاه سازمان فضایی ایران دیدن کردند و پس از آن در نشستی درباره ضرورت توسعه سازمان فضایی و استفاده از دیتاها صحبت کردند.

«محمد جواد آذری جهرمی» با تاکید به اهمیت این سازمان و تلاش هایش علی رغم وجود تحریم های حاکم در کشور از کوشش بعمل آمده در بخش های مختلف سازمان فضایی کشور تشکر کرد و وزارت ارتباطات را حامی این مجموعه دانست:

«سازمان فضایی توانسته در این اوضاع طبق استانداردهای بین المللی حرکت کند و بتواند جایگاهی برای خود در منطقه ایجاد کند. وزارت ارتباطات نیز همواره اعلام کرده که در این راه کنار سازمان فضایی کشور خواهد بود و از کمک های خود در زمینه رشد این سازمان دریغ نخواهد کرد.»

به گفته وزیر ارتباطات کشورمان سازمان فضایی در آینده نقش مهم تری را در اقتصاد کشور ایفا خواهد کرد: «آنچه امروز در این نمایشگاه دیدید و در آینده نیز بیشتر از آن خواهید شنید دستاوردهایی است برای کمک به شما و در راستای ماموریت هایی که دولت برای خدمت رسانی به مردم به شما محول کرده و امید است از آنها استفاده و بهربرداری مناسب شود. امیدوارم صنعت فضایی در حوزه اجرایی کشور کاربردی شود تا مردم از دستاوردهای آن بهره مند ببرند.»

همکاری وزارت ارتباطات و وزارت نیرو

«رضا اردکانیان» وزیر نیروی کشورمان نیز در این نشست حضور داشت و به لزوم استفاده از فناوری برای کاهش مصرف انرژی‌هایی چون آب اشاره کرد. او خبر داد که در مبحث کشت برنج به مراحل جدیدی رسیدند و تا سه سال آینده می‌توانند کاری کنند که کشت برنج برای کشاورزان فاقد صرفه شود و وارد فاز جدیدی از کشت این محصول غذایی شویم:

«ما نیازمند اطلاعات دقیق برای برنامه‌ریزی سال آبی برای فرونشست زمین و بحث خشکسالی مناطق مختلف هستیم. طبیعی است خود ما و همسایگان از این اطلاعات منتفع می شوند اما اینکه کشوری خودش محصولات خودش این اطلاعات را دریافت و پایش کند یک مزیت محسوب می‌شود.»

به گفته وزیر نیرو بیش از ۶۰ سال است که این فناوری در اختیار کشورهاست و ماهواره ها در حال ارسال و انتقال اطلاعات هستند و لزوم همکاری بین دو وزارتخانه حالا بیش از پیش حس می‌شود. وزیر نیرو اعلام آمادگی کرد که از دستاوردهای پژوهشگاه فضایی در قالب کارگروهی با پژوهشگاه نیرو، دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و سازمان توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر بهره بردای شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی