ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرچ های گوگل
تکنولوژی

۱۰ سوال پرطرفدار پزشکی از گوگل در سال ۲۰۱۸

طبق گزارشی که CNN متشر کرده مردم در سال ۲۰۱۸ میلادی بیشتر از هر بیماری دیگری در مورد رژیم غذایی کتوژنیک، اسکلوریز جانبی آمیوتروفیک یا ALS و آندومتریوز کنجکاو بوده اند. اینها اما تنها بخشی از موضوعات ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

طبق گزارشی که CNN متشر کرده مردم در سال ۲۰۱۸ میلادی بیشتر از هر بیماری دیگری در مورد رژیم غذایی کتوژنیک، اسکلوریز جانبی آمیوتروفیک یا ALS و آندومتریوز کنجکاو بوده اند.

اینها اما تنها بخشی از موضوعات مرتبط با موضوع سلامت هستند که وبگردهای آمریکا در سالی که گذشت از دکتر گوگل در موردشان سوال کردند. در ادامه فهرست ده پرسش پرمخاطب جستجو شده در گوگل را با شما در میان می گذاریم (این داده ها از ماه ژانویه یا دسامبر امسال جمع آوری شده اند.)

۱- رژیم غذایی کتوژنیک چیست؟

رژیم غذایی کتوژنیک

رژیم غذایی کتو یا کتوژنیک در صدر فهرست پرطرفدارترین سوالات مطرح شده از گوگل در سال ۲۰۱۸ بوده است. این رژیم غذایی بر استفاده زیاد از چربی ها، مصرف متعادل پروتئین و مصرف پایین کربوهیدرات ها تاکید می کند. هدف از آن نیز قرار دادن بدن در وضعیت کتوز است؛ شرایطی که هم چربی های ذخیره شده و هم هضم شده به کتون ها تجزیه می شوند و در ادامه بدن از کتون ها به عنوان انرژی استفاده می کند. رژیم غذایی کتوژنیک در سالی که گذشت طرفداران زیادی پیدا کرد و افراد بسیاری اثربخشی آن را برای کاهش وزن حس کردند.

با این حال اما در ژانویه امسال مجله تحلیلی و خبری US news and world report این رژیم غذایی را به خاطر حجم بالای چربی و مقدار پایین کربوهیدرات آن (به ترتیب ۷۰ و ۲۰ درصد از کالری دریافتی بدن در روز ) در انتهای جدول برترین رژیم های غذایی خود قرار داد.

۲- ALS چیست؟

استیون هاوکینگ / ALS

اسکلوریز جانبی آمیوتروفیک یا ALS در فهرست منتشر شده مربوط به پرطرفدارترین پرسش های پزشکی 2018 جایگاه دوم جدول را در اختیار دارد. این بیماری پیش رونده سیستم عصبی به سلول های عصبی در مغز و نخاع حمله می کند و به تدریج فرد را دچار فلج می کند. استیون هاوکینگ فیزیکدان مطرح درگذشته شاید مشهورترین فردی باشد که به این بیماری دچار شده.

نام دیگر این بیماری لو گهریگ است که از روی نام یک بازیکن فوتبال آمریکایی برداشته شده که در سال ۱۹۳۹ به خاطر ابتلا به این بیماری بازنشسته شد. در حال حاضر اطلاعات اندکی در رابطه با علل ابتلا به این بیماری وجود دارد اما به طور کلی مشخص شده که احتمال ابتلای مردان به آن بیشتر از زنان است.

۳-آندومتریوز چیست؟

آندومتریوز سومین موضوع پرطرفدار جستجو شده در گوگل طی سال گذشته بوده. آندومتریوز به رشد غیرعادی بافت و غدد در خارج از آندومتر رحم گفته می شود که می تواند دردناک باشد و به ناباروری منجر شود. طبق آمارها بالغ بر ۱۱ درصد از زنان در ایالات متحده آمریکا احتمالا به این بیماری دچار هستند.

در ادامه پرطرفدارترین پرسش های مطرح شده در گوگل را به صورت فهرست وار می خوانیم:

  • رژیم غذایی کتوژنیک چیست؟
  • بیماری ALS چیست؟
  • آندومتریوز چیست؟
  • اثر مواد مخدر چه مدت در ادرار می ماند؟
  • انفلوانزا چقدر طول می کشد؟
  • آنفلوانزا تا چند روز مسری است؟
  • خونریزی ایمپلنت چقدر طول می کشد؟
  • چرا همیشه خسته هستم؟
  • سوزش معده چه مشخصاتی دارد؟
  • چه عواملی باعث افزایش فشار خون می شوند؟
cnn
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی