ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازار موبایل

سهم شرکت‌های مختلف از بازار موبایل‌های پریمیوم

سامسونگ و اپل بازار موبایل های پرچمدار را قبضه کرده‌اند اما در حوزه های دیگر رقابت تنگاتنگی با چینی‌ها دارند. موسسه تحقیقاتی Counterpoint مدتی قبل از کاهش ۵ درصدی عرضه جهانی موبایل های هوشمند در سه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ دی ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

سامسونگ و اپل بازار موبایل های پرچمدار را قبضه کرده‌اند اما در حوزه های دیگر رقابت تنگاتنگی با چینی‌ها دارند.

موسسه تحقیقاتی Counterpoint مدتی قبل از کاهش ۵ درصدی عرضه جهانی موبایل های هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۱۸ خبر داده بود، حالا اما این مرکز در جدیدترین گزارش خود از رشد قابل ملاحظه عرضه پرچمدارها خبر داده است.

بر اساس این گزارش طی ماه های جولای، آگوست و سپتامبر سهم گوشی های با قیمت ۴۰۰ دلار یا بالاتر از بازار موبایل ۲۲ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش پیدا کرده است. بازار موبایل

طی این ماه آیفون های اپل نیمی از کل بازار به خود اختصاص داده اند که نشان از قبضه این شرکت بر بازار پریمیوم دارد. در رده های دوم و سوم نیز سامسونگ و هواوی به ترتیب با ۲۲ و ۱۲ درصد قرار گرفته اند. هواوی نیز پیشرفت قابل قبولی داشته و برای نخستین باز سهم خود را دو رقمی کرده است.

در بازه ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار سامسونگ با سهم ۲۵ درصدی رهبری را در دست دارد و اپل و هواوی به ترتیب با ۲۱ و ۱۷ درصدی در رتبه های بعدی جاخوش کرده اند. اهمیت بازار پر رونق چین در این بخش خود را نشان می دهد چرا که سه رتبه بعدی به ترتیب به ویوو، اوپو و شیائومی اختصاص پیدا کرده که در خانه بیش از هر جای دیگری محبوبیت دارند.

اگرچه وان پلاس در بیان ۵ شرکت برتر دیده نمی شود اما Counterpoint از آن به عنوان کمپانی با سریع ترین رشد یاد کرده که مرهون محبوبیت این شرکت در چین، هند و بریتانیا است.

با افزایش قیمت شرکت های نوپا کنار می روند تا ۸۲ درصد از بازه قیمتی ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلاری بازار موبایل در مجموع به اپل و سامسونگ برسد. در بخش بالای ۸۰۰ دلار هم به لطف آیفون های x، xs و xs max حدود ۷۹ درصد در قبضه اپل قرار گرفته است.

گوگل هم به روند رو به رشد خود در بازار موبایل ادامه داده تا جزو پنج شرکت محبوب در اروپای غربی و آمریکای شمالی قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • min
    min | ۱۱ دی ۱۳۹۷

    قربونش برم همیشه اول?

  • آریا
    آریا | ۱۱ دی ۱۳۹۷

    رتبه دوم هواوی فقط به خاطر قیمت ارزون میان رده ها و اقتصادی هاشه. نه کیفیت.

مطالب پیشنهادی