ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تامین امنیت منازل مسکونی در پکن به سیستم تشخیص چهره محول می‌شود

به نظر می‌رسد که کشور چین علاقه‌ی خاصی به سیستم تشخیص چهره پیدا کرده و پس از مدارس قصد دارد آن را در مناطق مسکونی نیز پیاده کنند. گزارش شده که خانه‌های پکن قرار است ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

به نظر می‌رسد که کشور چین علاقه‌ی خاصی به سیستم تشخیص چهره پیدا کرده و پس از مدارس قصد دارد آن را در مناطق مسکونی نیز پیاده کنند. گزارش شده که خانه‌های پکن قرار است به قفل‌ هوشمند مجهز شوند که می‌تواند با استفاده از سیستم تشخیص چهره و احراز هویت کاربر، در را برایش باز کنند.

بدین ترتیب صاحب هر خانه باید جلوی این قفل هوشمند قرار بگیرد تا سیستم احراز هویت چهره، صورتش را اسکن کند و به او اجازه ورود بدهد. با استفاده از این تکنولوژی، افراد غیر مجاز یا سارقین دیگر نمی توانند به هیچ شکلی وارد مناطق مسکونی شوند و در سورت دستکاری سیستم نیز سریعاً نیروهای پلیس خبر خواهند شد.

قفل هوشمند

در این قفل هوشمند سیستم مجزایی هم تعبیه شده که اگر مدتی فعالیت نکند یا ورود و خروجی رخ ندهد، به مدیریت ساختمان‌ها گزارش داده خواهد شد. بدین شکل اگر مستاجری دچار اتفاق ناگواری گردد یا فوت کند، ارگان‌ها آگاه می‌شوند.

در حال حاضر قرار شده تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی، ۴۷ پروژه از قفل هوشمند استفاده کنند و برنامه‌هایی برای استفاده همگانی از این سیستم تنظیم شده است. بدین صورت تا اواخر خردادماه، ۱۲۰ هزار مستاجر یا صاحب خانه مجبور می‌شود مقابل قفل هوشمند بایستند تا سیستم احراز هویت قفل هوشمند، چهره‌ی آنها را اسکن کند.

علی رغم اینکه این سیستم می تواند مفید باشد، ولی گمانه زنی هایی در مورد نقض حریم خصوصی این سیستم نیز مطرح شده. پیش از این فناوری تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی چین موفق شده بود یک مجرم را از بین 50 هزار نفر از تماشاگران کنسرت شناسایی کند.

همچنین مشخص شده بود که برخی از سازمان ها در این کشور اقدام به پایش فعالیت های مغزی کارمندان می کنند. به این طریق به راحتی کارفرمایان می توانند از تغییرات در حوصله کارمندان مطلع شده و وظایف آنها یا زمان های استراحت را به گونه ای بهتر برنامه ریزی کنند.

 

تماشا کنید: پلان؛ هوش مصنوعی چگونه ما را زیر نظر می گیرد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی