ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت پوشیدنی مخصوصی برای درمان پارکینسون می‌سازد؟

به تازگی مایکروسافت پتنت تازه‌ای ثبت کرده که نشان می‌دهد کمپانی ردموندی به دنبال تولید پوشیدنی‌ مخصوصی برای کمک به بیماران پارکینسون است. این پوشیدنی دور عضو یا مفصل قرار می‌گیرد و با استفاده از ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

به تازگی مایکروسافت پتنت تازه‌ای ثبت کرده که نشان می‌دهد کمپانی ردموندی به دنبال تولید پوشیدنی‌ مخصوصی برای کمک به بیماران پارکینسون است.

این پوشیدنی دور عضو یا مفصل قرار می‌گیرد و با استفاده از بازخورد فیزیکی، فرآیندی درمانی را شبیه سازی کند. بر این اساس پوشیدنی مایکروسافت قرار نیست قدم‌ های یک کاربر را بشمارد یا ضربان قبلش را بسنجد. با این وجود پوشیدنی‌ یاد شده طوری طراحی شده که بتواند علائم حرکتی بیمارگونه یک شخص را تشخیص داده و به کاربر کمک کند، شرایط را بهبود بخشد یا راحت‌تر تحمل کند.

بر اساس پتنت ثبت شده، مایکروسافت در سراسر پوشیدنی مذکور، محرک‌ های فیزیکی زیادی تعبیه کرده تا بتواند روند مشخص و مطلوبی را میان بازخورد‌ های ارسال شده، ایجاد کند و دیتای بدست آمده را سریعاً از طریق وای فای یا بلوتوث، به تبلت‌ یا تلفن هوشمند دیگری مخابره نماید.

بدین ترتیب گجت یاد شده می‌تواند به سرعت، علایم حرکتی بیمارگونه را تشخیص دهد و اقدامات لازم را عملی کند. برای مثال در پتنت مایکروسافت سنسور‌ های تعبیه شده در یک تبلت می‌تواند با مچ بند هوشمند ارتباط داشته باشد و در صورت لزوم لرزش غیر ارادی کاربر را تشخیص دهد. بدین ترتیب پوشیدنی یاد شده می‌تواند روندی مناسبی برای بهتر کردن شرایط در پیش بگیرد.

در صورتی که سنسور‌ های تعبیه شده در این پوشیدنی‌ ها حداقل بتواند علائم را به سرعت تشخیص دهد، خود قدم بلندی برای کمک به بیماران پارکینسونی است و می‌تواند کمک بزرگی برای این بیماران باشد.

با این وجود، در همین پوشیدنی ها می‌توان شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر سنجش ضربان قلب و سنسور‌ های الکترومیوگرافی برای تشخیص فعالیت عضلانی تعبیه کرد.

همچنین مایکروسافت خاطر نشان کرده که در بدنه‌ی خارجی این گجت ها می‌توان یک صفحه نمایش لمسی یا سیستم تصویاثر برداری برای تشخیص حرکت نیز تعبیه کرد و اثر بخشی آن را نیز چند برابر نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی