ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا مجوز پرواز یک فضاپیمای کوچک و متفاوت را صادر کرد

بالاخره شاتل فضایی کوچک جدید و متفاوتی به نام Dream Chaser اجازه پرتاب به فضا را از آن خود کرده و ناسا مجوز لازم برای این فضاپیما را صادر نموده است . بدین ترتیب شاتل شرکت سیرا ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

بالاخره شاتل فضایی کوچک جدید و متفاوتی به نام Dream Chaser اجازه پرتاب به فضا را از آن خود کرده و ناسا مجوز لازم برای این فضاپیما را صادر نموده است . بدین ترتیب شاتل شرکت سیرا نوادا کورپوریشن (SNC) قرار است اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شود و محموله‌ای را با خود حمل کند.

در حال حاضر، ناسا دستورات ساخت این فضاپیما را ارائه کرده و شرکت سازنده می‌تواند فرآیند تولید کامل این فضاپیما را آغاز نماید. بدین ترتیب فضاپیمای Dream Chaser یک قدم به اولین پرواز فضایی خود نزدیکتر شده است.

بر اساس قراداد CRS-2 ثبت شده توسط ناسا، این فضاپیما قرار است شش ماموریت اصلی برای ارسال محموله، دریافت و  سرویس‌های مختلف ایستگاه فضایی بین المللی انحام دهد.

این فضاپیما به احتمال قوی همراه با یک موشک اتلس ۵ ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی ایالات متحده‌ی آمریکا، از دماغه کاناورال فلوریدا پرتاب شود. از سوی دیگر مرکز فضایی کندی نیز محل فرود این فضاپیما جدید و متفاوت خواهد بود.

اکنون بسیاری از قطعات مهم و کلیدی این وسیله‌ی نقلیه فضایی نظیر اجزای ساختاری اصلی، سیستم محافظت گرمایی و سخت افزار هوانوردی ساخته شده اما مرحله‌ی مونتاژ آن باقی مانده است. البته نباید فراموش که فرآیند ساخت و آزمایش این فضاپیما باید همزمان با یکدیگر انجام پذیرد و بارها ممکن است قطعات به علت اشکالات فنی دوباره تولید شوند.

این فضاپیما تقریباً می‌تواند محموله‌ای به وزن ۵۵۰۰ کیلوگرم را به فضا انتقال دهد و باری به وزن ۱۸۵۰ کیلوگرم را بازگرداند. علاوه بر این Dream Chaser قادر است با استفاده از ماژول محموله در هر ماموریت، باری به وزن ۳۴۰۰ کیلوگرم را در نزدیکی جو زمین رها کند. بدین ترتیب محموله بر اثر رها شدن روی جو و فشار یا دمای بالای، خواهد سوخت و از بین می‌رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی