ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محققان روش جدیدی برای پرینت سه بعدی شیشه پیدا کردند

دستگاهی را تصور که رشته‌هایی از شیشه‌ مذاب تولید می‌کند و آنها را کنار هم بچیند. مسلماً هیچ کاربری علاقه ندارد از نزدیک به تماشای فعالیت دیوایسی با قابلیت تولید شیشه سه بعدی داغ بنشیند ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

دستگاهی را تصور که رشته‌هایی از شیشه‌ مذاب تولید می‌کند و آنها را کنار هم بچیند. مسلماً هیچ کاربری علاقه ندارد از نزدیک به تماشای فعالیت دیوایسی با قابلیت تولید شیشه سه بعدی داغ بنشیند چرا که کار کردن با شیشه مذاب می‌تواند خطر آفرین باشد. حال محققین دانشگاه MIT موفق شده‌اند که روش و روندی جدیدی برای پرینت سه بعدی شیشه‌ پیدا کنند.

این محققین در مقاله‌ای که پس از اتمام پژوهششان منتشر کردند، سیستمی را برای پرینت سه بعدی شیشه توصیف نموده‌اند تا کاربران بتوانند راحتٰ متریال مذاب تولید شده را شکل دهد تا محصول نهایی کیفیت بالایی داشته باشد.

این سیستم که  G3DP2 نام دارد، در واقع پلتفرمی است برای شیشه‌ مذاب به شمار می‌رود که به صورت همزمان از سیستم دیجیتالی کنترل دمای سه منطقه‌ای و سیسنم هدایت حرکتی ۴ جهته استفاده می‌کند.

بدین ترتیب کاربر می‌تواند دمای هر قسمت از سیستم را کنترل کرده و رشته‌های شیشه مذاب را با دقت بیشتری کنار هم قرار دهد تا محصول نهایی از زیبایی و ظرافت بیشتری برخوردار باشد.

علاوه بر این با استفاده از G3DP2، توانایی پرینت سه بعدی شیشه در ابعاد صنعتی نیز فراهم می‌شود و بدین شکل، کاربر می‌تواند با طراحی یک شئ و برنامه ریزی برنامه‌ پرینت سه بعدی آن، چندین محصول مشابه را پشت سر هم و با کیفیت بالا تولید کند.

در این سیستم چند جعبه‌ی با دمای مختلف برای مقاصد خاصی در نظر گرفته شده است. یکی از آنها حاوی شیشه‌ی ذوب شده اشت و دیگری نیز برای پرینت شدن شئ در نظر گرفته شده است.

یک صفحه محرک نیز شئ پرینت شده را مرتب پایین می‌برد تا روند پرینت سه بعدی مشکل یا لرزش پایان پذیرد. از دیگر نقاط قوت سیستم جدید این است که می‌تواند روند سرد و کریستالی شدن شیشه‌های سه بعدی را بدون تزریق ناخالصی اضافه سرعت بخشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی