ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فروش قطعات یدکی تقلبی در بازار های آنلاین؛ هیچ مجوزی برای فعالیت قطعه فروشان اینترنتی در کار نیست

افزایش 3 تا 5 برابری قیمت ها در بازار لوازم یدکی اتفاق تازه ای نیست. در حالی که توجه مردم و مسئولین معطوف به افزایش قیمت خودرو است و چالش‌ های بین خودروسازان و قطعه‌ ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

افزایش 3 تا 5 برابری قیمت ها در بازار لوازم یدکی اتفاق تازه ای نیست. در حالی که توجه مردم و مسئولین معطوف به افزایش قیمت خودرو است و چالش‌ های بین خودروسازان و قطعه‌ سازان اذهان عمومی را به خود جلب کرده، بازار لوازم یدکی در اوج بی‌ توجهی جولان می‌ دهد. قیمت قطعات مصرفی خودروهای پرتیراژ داخلی سر به فلک کشیده است. لوازم ضروری خودروهای لوکس در اغلب موارد نایاب و بسیار گران قیمت است و در مجموع شرایط به نحوی است که حتی با در نظر گرفتن رشد فزاینده نرخ هم چنین قیمت‌ هایی منطقی به نظر نمی‌ رسند.
به دنبال افزایش شکایات از فروشگاه های اینترنتی قطعه یدکی، سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو از مردم خواست تا تعیین تکلیف این فروشگاهها از هر گونه خرید بدون بررسی خودداری کنند.
پس از تاثیر افت نرخ ارز بر کاهش فشارها و دغدغه های ناشی از قیمت و کمبود قطعات یدکی در بازار، موضوعی که این روزها موجب نگرانی و افزایش شکایات در بازار قطعه یدکی خودرو شده، فروش اینترنت قطعات یدکی است.

تعدد مراکز تصمیم گیر و توجه نکردن به عواقب تصمیم از علل ایجاد مشکل در قیمت قطعات لوازم یدکی خودرو است. این روزها موج گرانی خودرو به لوازم یدکی و سرویس ‌های دوره‌ ای و تعمیر خودرو نیز رسیده است. از سوی دیگر افزایش قیمت خودروهای داخلی و خارجی، رشد شدید نرخ ارز، مشکلات تامین و تخصیص ارز برای واردات قطعه و دپوی قطعات توسط برخی واردکنندگان سودجو باعث شده بسیاری از قطعات و لوازم مصرفی خودرو در بازار کمیاب شود و علاوه بر افزایش قیمت، شاهد عرضه قطعات یدکی تقلبی در بازار باشیم.
ورود سایت هاى اینترنتى جدید التاسیس و کمتر شناخته شده به بازار فروش قطعه یدکی خودرو نیز اقدامی است که این روزها باعث اعتراض بسیاری از خریداران از لحاظ قیمت و کیفیت شده است و باعث افزایش آمار شکایات از این فروشگاه های گاها بی نام و نشان فروش قطعه یدکی شده است.

در همین زمینه سید مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه و مسئول رسیدگی به شکایات صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو، با اشاره به افزایش فروش اینترنتی قطعه یدکی به خریداران هشدار داد: تا تعیین تکلیف این فروشگاه ها از خرید اینترنتی بدون بررسی قطعات یدکی خود داری کنید چرا که ممکن است قطعات یدکی تقلبی به آن ها ارائه شود.

قطعات یدکی تقلبی
وی با توجه به افزایش آمار شکایات از این فروشگاه ها گفت: بیشتر فروشگاه های اینترنتی قطعه یدکی فاقد مجوز کسب و کار اینترنتی هستند بنابراین از مصرف کنندگان درخواست می شود تا زمان تعیین تکلیف و کسب مجوز لازم این فروشگاه ها، از خرید از این فروشگاه های اینترنتی خودداری کنند.
کاظمی اظهار داشت: بسیاری از افرادی که اقدام به ایجاد فروشگاه اینترنتی قطعه یدکی کرده اند فاقد تجربه و شناخت و همچنین جا و مکان مشخص هستند و همین مساله موجب شده که اقدام به فروش قطعات یدکی تقلبی و بی کیفیت با چندین برابر قیمت کنند.
این مقام مسئول در اتحادیه لوازم یدکی خودرو با اشاره به اینکه عمده شکایات از فروشگاه های اینترنتی مربوط به کیفیت و قیمت قطعات یدکی است، تصریح کرد: فقدان مجوز و عدم دسترسی به اطلاعات فروشگاه های اینترنتی موجب شده در تماس اتحادیه با این فروشگاه ها و طرح شکایات خریداران مبنی بر قطعات یدکی تقلبی نه تنها زیر بار شکایات مشتریان نروند بلکه با قطع تماس از هر گونه پاسخ گویی ممانعت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • zitanix
    zitanix | ۱۳ دی ۱۳۹۷

    ایرانی » کلاهبردار

    بلانسبت خوباش

  • FarzinFaria
    FarzinFaria | ۱۳ دی ۱۳۹۷

    ما مردم خودمون دشمن خودمونیم با این کارا.ن آمریکاییا

مطالب پیشنهادی