ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علی بابا
کسب و کار

بهره عشقی؛ عامل موفقیت جک ما در عصر ماشین

جک ما بنیانگذار و مدیرعامل غول تکنولوژی چینی یعنی علی بابا (که می توان‌ آن را آمازون چین خواند) روش ها و باورهای مختص  به خود را برای موفقیت دارد. او در فقر مطلق بزرگ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

جک ما بنیانگذار و مدیرعامل غول تکنولوژی چینی یعنی علی بابا (که می توان‌ آن را آمازون چین خواند) روش ها و باورهای مختص  به خود را برای موفقیت دارد. او در فقر مطلق بزرگ شد، دو مرتبه در آزمون ورودی دانشگاه رد شد و وقتی قصد ورود به بازار کار را داشت بارها و بارها از فهرست منتخبین خط خورد. حالا این کارآفرین موفق ارزشی برابر با ۲۹ میلیارد دلار دارد.

عامل اصلی موفقیت جک ما چه بوده؟

وی که اخیرا مصاحبه ای با فوروم جهانی کسب و کارهای بلومبرگ انجام داده اظهار داشته که گرچه بهره هوشی و هوش حسی هر دو در موفقیت دخیل هستند با این حال اما پیوستن او به جمع کارآفرینان ثروتمند و موفق به مشخصه ارزشمند دیگری در وی مربوط می شود و آن چیزی نیست جز بهره عشقی یا LQ. او می گوید:

اگر می خواهید مورد احترام باشید باید بهره عشقی داشته باشید.

سلاح پنهان انسان برای غلبه بر ماشین ها: بهره عشقی

بهره عشقی چیست؟ به باور جک ما میزان عشقی که ماشین ها هیچگاه در وجود خود نداشته اند. در دنیایی که تکنولوژی روز به روز به جنبه های بیشتری از آن ورود پیدا می کند آنچه به شما امکان موفقیت می دهد صرفا توانایی ذهنتی تان نیست چراکه کامپیوترها همواره سریع تر و دقیق تر از انسان عمل می کنند. هوش حسی تان نیز نمی تواند عامل کلیدی در این مساله باشد بلکه در مقابل آنچه انسان را از سایر موجودات متمایز می کند عشق است؛ یعنی احساسات ما برای برقراری عدالت، خلاقیت در مواجهه با چالش ها و توانایی برای همزاد پنداری درونی و پاسخ گویی عقلانی.

یک ماشین قلب ندارد، روح ندارد و باور و اعتقاد ندارد. در مقابل بشر هم روح دارد، هم باور دارد و هم ارزش؛ ما موجوداتی خلاق هستیم و نشان داده ایم که میتوانیم ماشین ها را کنترل کنیم.

به گفته جک ما مشکل این است که مردم را آموزش می دهیم ماشین ها را در حوزه هایی که هیچگاه امکانش وجود ندارد شکست دهند. در مقابل توصیه او این است که به کودکان بهره عشقی بدهیم.

ما باید به بچه هایمان یاد بدهیم که نوآور و خلاق باشند. به این ترتیب می توانیم مشاغلی را برای فرزندان خودمان ایجاد کنیم.

برخلاف ایلان ماسک، جک ما بسیار در مورد آینده بشریت با حضور هوش مصنوعی مثبت اندیش است البته مادامی که روح نسل بعدی به درستی تغذیه شود و مهارت های تحلیلی و محاسباتی به خوبی به آنها آموزش داده شود.

انسان ها باید اعتماد به نفس داشته باشند و خِرد. ماشین ها خرد ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی